Gå til innhold

Et sært navn

Gjest mamma'n til Platon *not*

Anbefalte innlegg

Amanda er jo helskjønt! Ikke noe gammeldags med det. Jeg ville heller (som en gammel dame - noe jeg ikke er) da ha reagert på Amalie etc. men Amanda..Er det #forhistorisk# da? Trodde det var ganske så nytt og fresh!

Amanda var prosentvis omtrent like populært på 1880 tallet som nå.

OGAmanda fra haugesund levde visstnok på 20-tallet

Fortsetter under...

Gjest Amanda-mamma

Amanda er jo helskjønt! Ikke noe gammeldags med det. Jeg ville heller (som en gammel dame - noe jeg ikke er) da ha reagert på Amalie etc. men Amanda..Er det #forhistorisk# da? Trodde det var ganske så nytt og fresh!

Kjenner en Klara Amanda, født på 20-tallet. Og hun syntes som barn at Amanda-navnet var håpløst gammeldags :) Så det er nok ikke noe "nymotens" navn... godt gammelt navn med røtter i "Amandus" = verdt å elske.

Ingen navn er sære. Det er bare slik at endel av oss trenger tid på å bli vant til nye navn. Tenk så kjedelig det ville vært om vi aldri tok i bruk "fremmedartede" navn i Norge! Nordmenn er nok et ganske traust folk. Det merkes i forhold til navnedebatter ;-)

PS: Mine unger har ikke spesielle navn, selv om det kan høres slik ut her ;-)

Huff, det er så mange merkelige navn nå for tiden. Er liksom helt normalt, men jeg venner meg liksom ikke til dem.

Loke, Odin, etc.. De er jo så inni hampen gamle..

Vilde, Alfhild, Othelia, etc er også navn som ikke helt klinger for min del. De er jo helt vanlige alle, men jeg føler sånn på meg: "stakkars barn".

Det finnes nok mange merkelige navn, og mange blir nok støtt over mine negative holdninger til disse navnene - men av og til føler jeg at foreldrene ønsker å være spesielle og ikke tenker på barnet som skal bære navnet.

Det gjelder ofte barn som får navn som går i arv. Når oldeforeldre og eldre har hatt navnet, da blir dem liksom litt for fjerne av og til..

Jeg synes ikke de navnene du nevner er så rare. Navnet mitt var supersært da jeg ble født og fikk det navnet ("det er jo bare gamle damer som heter det...."), men 10-15 år senere lå det på navnetoppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...