Gå til innhold

Hjelp meg med et navn

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av tråden Et sært navn.

Jeg venter mitt andre barn snart og er hjelpeløs ang navn.

Min første sønn heter Liam Alexander. Liam er et helt tilfeldig valgt navn, Alexander er etter pappaen.

Nå ønsker jeg at mitt neste barn skal få samme "klangen" i sitt navn, altså et lite navn først med litt spesiell klang, og et vanlig noe lengre navn etterpå.

Jeg er ikke tilhenger av spesielle navn, men ønsker et vanlig bruksnavn, men en liten "klang i".

Har vurdert om det blir jente så kanskje Emma Martine, Emma Kristine. Tenkte først på Ida Martine, men Ida klinger ikke så godt sammen med Liam. Emma og Liam passer bedre sammen..

Skjønner?

Men jeg ønsker forslag å velge mellom, både til gutt og jente. Hjelp meg dere som gidder!! Alle svar mottas, men hold dere unna norrøn / sære navn - :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264825-hjelp-meg-med-et-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Qwerty2

14

• pekkaline

3

• streker paa veggen..!

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjenner en liten jente som heter Maren Marie. Tok litt tid å bli vant til, men nå syns jeg det er et pent navn.

Maren som første navn klinger uansett bra med Liam syns jeg, selv om kanskje Emma er enda mer "spikeren på hodet". Ha imidlertid i bakhodet at Emma er nr 1 på navnetoppen for tiden (hvis du bryr deg om sånt da).

Av guttenavn er Jonas og Mathias navn som klinger bra med Liam syns jeg. Mellomnavn er det verre med, der har jeg få ideer dessvere :o)

Lykke til med graviditeten! Husker jeg feil hvis jeg tror gutten du har fra før er ganske liten? Syns nettopp jeg leste innlegg av deg da du var høygravid :o) Her skal lillemor (16 mnd) få en lillesøster i slutten av mai!

streker paa veggen..!

preben passa til liam vel? ;p

Svarer jeg mye til megselv her, men om ene sønnen er "oppkalt" etter faren, så finnes det kanskje noen andre i familien som dere kan kalle opp andre sønnen til kanskje. gjøre noe lignende om det blir datter også.

Så blir det litt likt :)

Annonse

Jeg kjenner en liten jente som heter Maren Marie. Tok litt tid å bli vant til, men nå syns jeg det er et pent navn.

Maren som første navn klinger uansett bra med Liam syns jeg, selv om kanskje Emma er enda mer "spikeren på hodet". Ha imidlertid i bakhodet at Emma er nr 1 på navnetoppen for tiden (hvis du bryr deg om sånt da).

Av guttenavn er Jonas og Mathias navn som klinger bra med Liam syns jeg. Mellomnavn er det verre med, der har jeg få ideer dessvere :o)

Lykke til med graviditeten! Husker jeg feil hvis jeg tror gutten du har fra før er ganske liten? Syns nettopp jeg leste innlegg av deg da du var høygravid :o) Her skal lillemor (16 mnd) få en lillesøster i slutten av mai!

Navnestatistikken for 2006 har nettopp kommet, og der er Jonas nr 1 på lista. Og så tror jeg det var Thea som har passert Emma?

Annonse

Gjest Snart mamma til tre

Hva med Leah Kristine? Eller kanskje Leah + et navn på A, så får begge fornavn + mellomnavn på L A. Guttenavn er jeg helt i beit for selv også :) Var på ultralyd i går, men vet ikke om det blir gutt eller jente. Så jeg har forslag på et titalls jentenavn men så å si ingen guttenavn...

Stian Renè?

Seriøst???????????

Ber du om å få et problembarn???

Glenn Cato

Chris Andre

Tommy

Ronny

Jeg "ber" ikke om å få flere barn nei, har fått tre yndlingsbarn ;)

Er såå glad for å slippe dette med navne valg for det er vanskelig.

Og heldigvis er vi ulike i smak. Her gjaldt det å finne noe som klinget sammen. Jadda, god helg :)

Hvis du ønsker et "spesielt" førstenavn, bør du unngå Emma og Ida. De navnene er vanlige for tiden.

Forslag til ikke altfor vanlig førstenavn på to stavelser: Mira eller Juni, evt. Rino eller Remi.

Andrenavn på fire stavelser (som Alexander): Katarina, Margareta, Josefine. Tror ikke jeg vet om noen så lange guttenavn utenom Alexander og sære navn som Martiniusog Amadeus, men Mathias, Andreas og Kristoffer er populære navn på en stavelse mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...