Gå til innhold

Hjelp meg med et navn

Anbefalte innlegg

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170520274' post='3508610]

Emma og Ida er det jo ingen andre som heter for tiden *Ironisk* ;)

Det er mange som heter det, men det er navn jeg liker. Jeg er IKKE ute etter spesielle navn som ingen har, bare navn med spesiell klang!

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Qwerty2

14

• pekkaline

3

• streker paa veggen..!

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjenner en liten jente som heter Maren Marie. Tok litt tid å bli vant til, men nå syns jeg det er et pent navn.

Maren som første navn klinger uansett bra med Liam syns jeg, selv om kanskje Emma er enda mer "spikeren på hodet". Ha imidlertid i bakhodet at Emma er nr 1 på navnetoppen for tiden (hvis du bryr deg om sånt da).

Av guttenavn er Jonas og Mathias navn som klinger bra med Liam syns jeg. Mellomnavn er det verre med, der har jeg få ideer dessvere :o)

Lykke til med graviditeten! Husker jeg feil hvis jeg tror gutten du har fra før er ganske liten? Syns nettopp jeg leste innlegg av deg da du var høygravid :o) Her skal lillemor (16 mnd) få en lillesøster i slutten av mai!

Hei hei

Gutten min er bare 4 mnd ja. Merkelig nok, han som jeg har Liam etter (en gutt jeg var aupair for i Luxemburg) heter faktisk Liam Mathias, så det ville kanskje vært vel merkelig å kalle neste mann også opp etter samme gutten!

Men enig med deg, Mathias er et skjønt navn!

Maren er ikke et navn jeg "kan" velge, en mamma i barnehagen har en jente med det navnet, og etter min dialekt er det vanskelig å uttale der riktig. Her på østlandet sier alle Maren mens på vestlandet der jeg kommer fra blir det MaRen med ordentlig skurreR. Føles helt ekkelt å si det. Også et flott navn, men vil ikke føle meg flau over å si navnet enten med min egen dialekt eller at jeg må knote for å få det til å høres ut som alle andre. Skjønner?

Takk for forslag!

siri elizabeth

preben Johannes

nei,gud, jeg aner ikke. Aldri skjønt meg helt på lange navn. tar jo så lang tid og skrive ;)

Siri betyr "pissebøtte" der jeg kommer fra (fiskerspråk) så det kan jeg ikke nevne for noen. Søsteren min heter Elisabeth, så da bør det evnt bli samme skrivemåte - men liker ikke å bruke familiens navn (merkelig nok var det helt forferdelig å bruke gubbens navn på sønnen) - Bestevenninna mi har nettopp fått en sønn som heter Preben, så det er også ute.

Johannes er fint! Det skrives ned i minneboka!

Kjenner en liten Julie Margrethe. Langt - men pent, synes jeg :)

Julie var skjønt. Har vurdert Juliette, men det blir veldig langt som navn en og måtte da blitt navn to. Margrethe heter sjefen min og henne liker jeg ikke.. men navnet var ok nok.

Julie noteres ned! Takk

Annonse

Hva med Leah Kristine? Eller kanskje Leah + et navn på A, så får begge fornavn + mellomnavn på L A. Guttenavn er jeg helt i beit for selv også :) Var på ultralyd i går, men vet ikke om det blir gutt eller jente. Så jeg har forslag på et titalls jentenavn men så å si ingen guttenavn...

Gratulerer. Det blir kanskje lettere når jeg vet kjønnet.

Leah er skjønt, men jeg tenkte nettopp da på Leah Teoni(?) hun skuespilleren som er gift med David Duchovny (xfiles)

men Leah skrives ned!Takk

Hvis du ønsker et "spesielt" førstenavn, bør du unngå Emma og Ida. De navnene er vanlige for tiden.

Forslag til ikke altfor vanlig førstenavn på to stavelser: Mira eller Juni, evt. Rino eller Remi.

Andrenavn på fire stavelser (som Alexander): Katarina, Margareta, Josefine. Tror ikke jeg vet om noen så lange guttenavn utenom Alexander og sære navn som Martiniusog Amadeus, men Mathias, Andreas og Kristoffer er populære navn på en stavelse mindre.

Jeg er ikke ute etter spesielle navn, bare det spesielle i klangen. De kan godt være vanlige og helt typiske, men jeg ønsker at de skal klinge på samme måten som navnet til min sønn.

Ina Margrethe

Ine Brigitta

Ada Kristine

Iben Sofie

Kine Louise

Evy Charlotte

Mai Helene

Kanskje ikke helt de gode kombinasjonene, men dobbeltnavn er ikke mitt store talent.

Evy Charlotte... hmmm.. da vil hun få mitt navn som nr en... likte kombinasjonen, men da vil det bli til å kalle henne Charlotte ,og Liam og Charlotte passer ikke så godt.. men takk for ideen.. tankene ruller videre..

flere av dine andre navn skrives ned i minneboken..

Annonse

Elliott eller Scott? For spesielle kanskje?

Liam og Elliott klinger godt sammen synes jeg. Navn nummer to blir straks litt verre....

Har selv en liten Elliot og synest det er et fantastisk navn. Men jeg synest dette er typen navn som gjør seg best alene jeg da..... Men Scott er også ganske fint, og passer kanskje enda bedre om man skal ha et fornavn nr 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...