Gå til innhold

Ammeinnlegg - hva kan jeg putte i BHen?

Anbefalte innlegg

Når man ikke bør bruke papirinnlegg på såre brystvorter, hva bruker man da? Litt upraktisk å gå barbrystet hvis man skal ut, liksom.

Ull og annet lekker jo, og det presser uansett brystvorta flat med BH utenpå.

Har brukt sånne melkeoppsamlingskopper i BHen for å ikke klemme inn knoppene, men de skal ikke brukes mer enn 40 min av gangen pga press mot melkekjertlene.. Det fant jeg ut i dag. Ikke har jeg egentlig plass til dem i BHen heller :-(

Så jeg tenkte, hva med å bruke papirinnlegg likevel, men fukte dem med saltvann eller litt morsmelk før man forsiktig fjerner dem?

Begynner å bli smått desperat etter å komme meg utenfor døra snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264847-ammeinnlegg-hva-kan-jeg-putte-i-bhen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

Jeg har gjort motsatt av det de fleste andre her har svart... :-)

Jeg har brukt papir innerst, så ull utenpå, det var best på mine såre bryst.

Ellers gikk jeg rundt med klissvåte ullinnlegg som papirinnlegga ikke dekka helt, så det ble uansett vått rundt. Lettere å bytte papirinnlegg ofte.

Jeg prøvde meg gjennom diverse papirinnlegg, og er absolutt mest fornøyd med coop sine ammeinnlegg. Anbefales! De dagene jeg har vært ekstra sår, har jeg smurt tykt på brystknoppen med en (fet) salve, enten en type brystvortekrem eller salven Unguentum M (tror jeg den heter).

Lykke til!

Annonse

Det jeg har brukt er ullinnlegg innerst, så en frotteklut (bare i begynnelsen når det lekker skikkelig), og så papirinnlegg utenpå der igjen.

Det holder stort sett. (Men jeg har lekket gjennom dette også...)

Albueskjell og oppsamlerkopper bør du ikke bruke ute fordi melka blir kald og kjøler ned brystet. Da øker faren for brystbetennelse. Og det vil du _ikke_ ha!!!

Har ikke lest de andre svarene, så du har kanskje fått høre mitt raåd av andre.

Jeg brukte ullinnlegg innerst og papirinnlegg utenpå dem. Dermed ble brystene holdt varme og tørre av ulla, og papirinnleggene suget til seg melka. Fungerte fint det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...