Gå til innhold

OTH urban jungle/voksipose

Anbefalte innlegg

Gjest snart mamma til tre

Vi venter på tredjemann, og har litt lyst til å kjøpe ny vogn ettersom kalesjen på den gamle er _veldig_ solbleket.

Har skjønt ut fra div. innlegg her på forumet at OTH urban jungle er en utrolig lett og god vogn. Lurer på om det er plass til voksipose i den? Og er det ikke upraktisk at fotstøtten ikke kan heves når barnet begynner å bli større? Har litt lyst på den vogna, men tror jeg må ha en med stor nok bag til voksiposen først, ettersom jeg har veldig god erfaring med voksipose til de to største. Hadde en Emmaljunga duovogn til dem, og var godt fornøyd med den. Men som sportsvogn blir jo OTH mye lettere å komme rundt med. Lurer nå på om jeg skal kjøpe en ny duovogn og selge den etter ca. et halvt år for så å kjøpe OTH. Hvor mye kan en få for ei vogn som er såpass lite brukt? Må jeg ned på halv pris? Kan bli et litt dyrt "prosjekt" dette... Alternativet er vel å bruke den gamle vogna, evt. kjøpe ny kalesje til den (koster 1500 kr og blir ikke helt lik).

Takknemlig for alle tips :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264854-oth-urban-junglevoksipose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ser tungvint ut å bruke svær voksipose i smale trehjulinger. Vi vil selv gå for dunpose, den er smalere foran i fotenden, og åpnes på midten, slik at den ikke blir så stor når den åpnes.

En annen ting er at jeg ikke liker trehjulinger som ikke er vendbare i starten, vi vil vente med det til barnet er 1-2 år (helst halvannet eller deromkring). Så mulig vi bytter til OTH, eller kanskje heller Easywalker på sikt.

Jeg synes det ser tungvint ut å bruke svær voksipose i smale trehjulinger. Vi vil selv gå for dunpose, den er smalere foran i fotenden, og åpnes på midten, slik at den ikke blir så stor når den åpnes.

En annen ting er at jeg ikke liker trehjulinger som ikke er vendbare i starten, vi vil vente med det til barnet er 1-2 år (helst halvannet eller deromkring). Så mulig vi bytter til OTH, eller kanskje heller Easywalker på sikt.

Sant nok, greit å se ungen i starten. Så da kan jo duovogn være et greit alternativ litt lenger. Kommer nok uansett til å ha den gamle duovogna som ekstravogn her hjemme til soving og i barnehagen etter hvert. Så kan jeg kanskje ha OTH til shoppingturer osv. Vet du hvor mye dunposen til OTH koster, og er dunposer like varme og gode som voksi? Er disse store nok til å brukes til ungen er ca. 3 år?

Lillevill på åtte mnd har ligget i voksi i OTH Urban Jungle siden midten av desember. Jeg synes posen passer fint oppi, det blir godt og lunt.

Vi brukte en simo dypvogn de første seks mnd, og hadde vel trodd at den ville bli brukt ut vinteren selv om OTH'en kom i hus. Men OTH'en er bare så utrolig mye bedre å trille...

At toppen ikke kan vendes plager meg ikke, det er titteluke i taket på kalesjen, og både Lillevill og jeg har full oversikt.

Annonse

Sant nok, greit å se ungen i starten. Så da kan jo duovogn være et greit alternativ litt lenger. Kommer nok uansett til å ha den gamle duovogna som ekstravogn her hjemme til soving og i barnehagen etter hvert. Så kan jeg kanskje ha OTH til shoppingturer osv. Vet du hvor mye dunposen til OTH koster, og er dunposer like varme og gode som voksi? Er disse store nok til å brukes til ungen er ca. 3 år?

Jeg kjenner ikke til OTH sine vognposer. De jeg har sett på er av merket Odenwälder BabyNest, type Lammy XL og Mucki XL (med og uten lammeskinn i rygg/sete). Disse koster fra ca 1800 og opptil 2400 tror jeg, litt avhengig av hvor man kjøper de, kampanjepriser osv. Kan vaskes i maskin også (lammeskiinnet i Lammy-posen er uttagbart). Virker veldig greie.

Det er forresten spesielle nordiske utgaver av disse posene som inneholder dun, mens vanlig europeisk visstnok har syntetisk fyll. Ei dame som importerer vogner og vognposer i Bærum - Rita Holm, firma Lilleprinsen - skaffer de europeiske, så om du vil ha med dun må du ikke handle der. Ellers tror jeg hun har bra varer.

Og for å se hvordan de nevnte posene ser ut, så kan du jo gå inn på nettsiden hennes, lilleprinsen.no

Tror både Lammy og Mucki kommer i vanlig og XL utgave, og at XL er ca 110-120 cm lange.

Vi kjøpte OTH Urban Jungle i sommer. WOW, for en vogn!!!! JEg har ikke angret et sekund.

Jeg var litt spent når vinteren kom om vi fikk plass til voskiposen. MEn det går helt greit. Man må hjelpe bena nedi under den bøylen, men ikke sånn at det er for trangt. Og minsten vår har hatt på seg ullklær + vinterdress nedi. (Ja, det ble varmt...)

Det virker ikke som om minsten er plaget av at det ikke er fotbrett. Han sover godt likevel.

Vet at noen bruker pute under bena når de skal sove, men jeg har ikke sett behovet for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...