Gå til innhold

er det greit at skolen gjør dette?

Anbefalte innlegg

Hei!

På den skolen jeg arbeider på er det en lærer som sender mail hjem når elevene ikke leverer arbeid og når de får anmerkninger i orden eller oppførsel. Det er selvsagt noen foreldre som blir bombadert med mail.. Dersom du var mor eller far, hvordan ville du likt denne formen for skole-hjemsamarbeid? Vurderer å begynne med det samme. Det er tidkrevende, men poenget er jo å bevisstgjøre de foresatte på hvor lite enkelte gjør i løpet av et skoleår. Dette er en ungdomsskole.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264922-er-det-greit-at-skolen-gj%C3%B8r-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest info pr mail

På vår skole har dette vært tatt opp i et foreldremøte, hvor vi ble enige om at dette er en grei måte å sende beskjeder på.

Da det fortsatt er noen som ikke har PC og mail, ble forslaget utsatt. Forslaget skulle tas opp igjen til høsten.

Så det kan nok hende at skolen din har avklart dette med foreldrene i forkant.

sammfunnskritiker

Hva er formålet med informasjonen tenker jeg ? For mange barn og ungdommer, tenker jeg at slike skriv til hjemmet bare er oprettholdende for dårlig atferd- og i disse tilfellene blir det jo helt feil.

Sehver enkelt elev og gjør det individuellt tilpasset ut fra eleven det er snakk om mener nå jeg.

I prinsippet er det ingen forskjell på en mail og en gammeldags lapp / melding som sendes med hjem. Bortsett fra at en lapp kan kastes / underslås av eleven.

Selv om det er mer lettvint med mail, bør det bare brukes i de tilfeller der man også tidligere ville sendt en melding med hjem. Altså ikke sende haugevis med mailer bare fordi man er irritert. Det virker mot sin hensikt hvis man får mailer om bagateller.

Men i tilfeller der foreldrene bør få beskjed, synes jeg ikke det er noe galt i å gjøre det via mail. Det er også mye enklere for foreldrene å svare / kommentere saken da, enn når det gjøres på den gamle måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...