Gå til innhold

Vrikket ankel i fjor, vond fremdeles


Gjest vondankel

Anbefalte innlegg

Gjest vondankel

Jeg vrikket ankelen for 3-4 måneder siden. Ingenting knakk.

Men den gjør litt vondt enda og jeg er redd den er svakere enn den var.

Er det vanlig? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Hei, jeg kan ikke si hva du skal gjøre. Men om du er usikker, så kan du kansje spørre legen din?

Jeg vrikket ankelen for ca ett år siden, og den er ikke helt bra. Det er også lettere å tråkke over pga dette.

Jeg har kjøpt meg en slags støtte strømpe på apoteket, til ankelen. Den fungerer som en støtte bandasje. Den bruker jeg når ankelen er vond, og det har hjulpet meg. Men det var meg, og jeg kan ikke si om det hjelper deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkket skikkelig over for seks år siden. Jeg klarte ikke å gå på foten på flere dager og ankelen var på størrelse med låret mitt.

Jeg tråkket over ca. 2 ganger i måneden i flere år og leddbåndene i ankelen ble dårligere og dårligere, og det skulle til slutt ingenting til før jeg trødde over. Legen snakket om operasjon, men ba meg om først å prøve støttebandasje. Jeg kjøpte en på apoteket som bare skulle trekkes over foten, nærmest som en sokk, ikke en slik du surrer rundt. Den er _stram_, men veldig effektiv. Jeg gikk med den i nesten ett år sammenhengende (ikke når jeg hadde på meg skjørt eller kjole, men...) og siden den gang har jeg tråkket over et fåtall ganger.

Så kjøp deg en slik bandasje før leddbåndene dine blir mer slarkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vondankel

Hei, takk for svar alle sammen. Skal kjøpe sånn sokk, og så har jeg en sånn SVÆR en som jeg bruke når jeg driver med idrett.

Jeg merker jeg får litt vondt i ankelen bare jeg sitter å leser om ankelvrikking osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at den blir svakere ja, så da er det viktig å trene opp leddbåndene igjen så ikke du tråkker over hele tiden. balansebrett er bra, eller en sånn "pute" som man står med beinet på. kan gjerne kaste ball med noen litt høyt og lavt! og knær over tær er viktig, får forebygd mot korsbånd skader å da;)

bra å bruke ankelstøtte når du trener! men samtidig burde du ikke bruke det for lenge for da blir beinet avhengig av den støtten, og kan tråkke over med en gang igjen hvis du glemmer den. så å få trena det oppe igjen er det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...