Gå til innhold

Vanskelig å få levert melk til morsmelksentralen.


aurorawilhelmine

Anbefalte innlegg

aurorawilhelmine

Jeg blir så frustrert her. Har jo fått beskjed om at de har for lite melk hos morsmelksentralen, så derfor så meldte jeg som interesert i å levere melk. Produksjonen min er det ingenting å si på for her renner det konstant. Problemet er det at jeg bor på "feil" sted. Det er nemlig 6 mil til sentralen fra her jeg bor. Nå kunne jeg få levere på sykehuset her (muligens). De henter jo blod hver dag så det burde ikke være noe stort problem.

Er bare det at de skulle hatt meg til å ta blodprøver der nede og en samtale greit. Men å reise to-tre timer med kollektiv (må bytte flere ganger) med en nesten nyfødt frister ikke for meg, og drosje har jeg ikke råd til. Så sykepleieren jeg pratet med skulle sjekke om de kunne få til en annen løsning, og ble lovet en telefon tilbake i løpet av igår eller idag. Men jeg har ikke hørt noe. Vil jo så gjerne hjelpe og bli kvitt litt av sprengen, Kjenner brystene jobbe umiddelbart etter ammingen, og etter en halvtime så sprenger det noe ekstremt igjen. Og her har ungen intervall på ca tre timer.

Trodde de var interesert i å få melk jeg siden de var og spurte om dette gjennom jordmor på barsels-avdelingen. Blir så frustrert jeg når folk ikke holder avtaler. Og når man ønsker å gjøre noe som faktisk er til hjelp for andre og en selv.

Lurer litt på om dere vet litt om det med å levere melk ellers i landet (jeg bor i østfold). Trodde ikke det skulle være så vanskelig å få levert siden det er mangel. Og man idag tross alt har telefon, og her har vi jo både sykehus og legesentre som tar blodprøver i kommunen.

Lurer også litt på kriteriene for å få levert melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

jeg bor på Gjøvik, og opplevde det like vanskelig. Jeg leverer nå til Rikshospitalet (etter mye om og men), de hadde for få givere. De sendte meg et skjema over blodprøver jeg måtte ta, de tok jeg på nærmeste legekontor. Melka fryser jeg, og sender med ambulansen fra Gjøvik med ca 3 ukers mellomrom. Rikshospitalet "intervjuet"meg pr telefon om helse etc., og så fikk jeg tilsendt frysebokser fra dem. For godkjent melk uten for mye bakterier får jeg 135 kr pr. liter.

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Hei!

jeg bor på Gjøvik, og opplevde det like vanskelig. Jeg leverer nå til Rikshospitalet (etter mye om og men), de hadde for få givere. De sendte meg et skjema over blodprøver jeg måtte ta, de tok jeg på nærmeste legekontor. Melka fryser jeg, og sender med ambulansen fra Gjøvik med ca 3 ukers mellomrom. Rikshospitalet "intervjuet"meg pr telefon om helse etc., og så fikk jeg tilsendt frysebokser fra dem. For godkjent melk uten for mye bakterier får jeg 135 kr pr. liter.

Lykke til du også!

Kjære eljo. Du har gjort en kjempejobb! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...