Gå til innhold

Erstatningskrav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en 19 års gammel jente som i november-06 ble lagt inn på sykehuset for kraftige magesmerter. Etter flere prøver, undersøkelse og røntgen ble det fastslått at jeg hadde blindtarmbetennelse. Morgen etter ble den fjernet, og det viste seg at den var helt frisk og operasjonen var unødvendig. Etter 3 uker med samme type smerter ble jeg operert igjen, denne gang ble en Cyste fjernet fra høyre eggstokk. Saken er dette at da smertene først begynte som smått for flere måneder siden (juni-06), ble denne Cysten påvist. Jeg fikk da ny hendvendelse 3 måneder senere hvor det ble fastslått at denne Cysten var blitt større. Likevel presterte de å fjerne blindtarmen da jeg ble lagt inn i nov-06, slik at jeg måtte gjennomgå enda en operasjon 3 uker senere. Legene viste om denne Cysten hele tiden, og det ble pratet om denne og hvordan den hadde vokst, under vurdering før blindtaroperasjon. Jeg har foreløpig vært sykemeldt i 3 måneder og denne feiltakelsen har gjort slik at jeg har gjennomgått mer smerter enn nødvendig. Er enda sykemeldt og har enda smerter i og rundt operasjonsåret noe som medfører at jeg vil gå sykemeldt i ubestemt tid.

Har jeg da rett på erstatning? MVH Marit

• 1 måned senere...
Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Om du har rett på erstatning kan jeg ikke si noe om på nåværende tidspunkt, men du bør i alle fall melde skaden til Norsk Pasientskadeerstatning - www.npe.no.

De vil da utrede saken, og komme frem til et vedtak om eventuell erstatning.

Du trenger ikke advokat for å legge inn et krav til NPE, bare se på siden dere, så finner du kravsskjema der.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...