Gå til innhold

Spinningsykkel eller tredemølle?

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Kjøpte meg en fin spinningsykkel for 3 år siden som jeg nesten ikke har brukt. Jeg har lyst til å begynne å trene, men det er vanskelig å komme ut på dagtid når minstemann sover formiddagslur. Går tur med vogna da, men blir ikke så svett av det...

Nå har jeg lyst på tredemølle. Jeg liker å gå tur og tror jeg vil bruke den litt mer enn sykkelen. Hva tror dere?

Er det bortkastet penger?

Kunne tenkt meg å trene på et senter på formiddagen med barnepass, men minstemann på 9 mnd sover fra 11-13. Da kommer jeg meg ingen steder. Hvordan gjør dere det med trening?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265087-spinningsykkel-eller-tredem%C3%B8lle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk tredemølle i julepresang av mannen min for 4 år siden. Den er gjennomsnittlig i bruk 3 ganger i uken. Selv om jeg er vant til å jogge mye ellers så synes jeg ikke det er så behagelig å løpe på mølla. Det jeg har gjort er å stille den i maks stigning ("oppoverbakke") og GÅ så fort jeg bare kan i en time. For min del så blir det et gjennomsnitt på litt over 7km/t. Jeg er ikke i tvilk om at dette er minst like bra trening som løping. Tredemølla står foran tv'n i kjelleren. Jeg har sett SVÆRT mye dårlig tv og mye filmer på denne måten :-)))

For meg er dette eneste mulighet til å få trent. Har to barn som krever sitt, og en mann som reiser mye.Jeg trener når ungene er i seng - med babycallen ved siden av. All latteren som fulgte kjøpet av tredemølla har stilnet nå. Det var veldig mange som ikke trodde at mølla kom til å bli brukt. For meg var det altså en lykkelig investering.

Enn en sånn "tråkkemaskin"? Sånn liten, nett en med to pedaler som du står på og tråkker opp og ned. Veldig liten og enkel å stue bort, og tar ikke plass. Får opp puls og temp, bra trening! Den kan man kjøpe for 3-600 kroner, så det er ikke en altfor stor investering hvis nå ambisjonene skulle falle bort...

Enn en sånn "tråkkemaskin"? Sånn liten, nett en med to pedaler som du står på og tråkker opp og ned. Veldig liten og enkel å stue bort, og tar ikke plass. Får opp puls og temp, bra trening! Den kan man kjøpe for 3-600 kroner, så det er ikke en altfor stor investering hvis nå ambisjonene skulle falle bort...

og ufattelig kjedelig?

Gjest Persille

Jeg fikk tredemølle i julepresang av mannen min for 4 år siden. Den er gjennomsnittlig i bruk 3 ganger i uken. Selv om jeg er vant til å jogge mye ellers så synes jeg ikke det er så behagelig å løpe på mølla. Det jeg har gjort er å stille den i maks stigning ("oppoverbakke") og GÅ så fort jeg bare kan i en time. For min del så blir det et gjennomsnitt på litt over 7km/t. Jeg er ikke i tvilk om at dette er minst like bra trening som løping. Tredemølla står foran tv'n i kjelleren. Jeg har sett SVÆRT mye dårlig tv og mye filmer på denne måten :-)))

For meg er dette eneste mulighet til å få trent. Har to barn som krever sitt, og en mann som reiser mye.Jeg trener når ungene er i seng - med babycallen ved siden av. All latteren som fulgte kjøpet av tredemølla har stilnet nå. Det var veldig mange som ikke trodde at mølla kom til å bli brukt. For meg var det altså en lykkelig investering.

Skriver under på denne - funker helt fint for meg også :)

Gjest sola mi

Vil bare si at hvis barnet ditt kan sove i vognen så kan det hende at det finnes et eget rom ved barnepassen som vogna kan stå i fred.

Hos mitt treningsenter så er rommet med et vindu inn mot lekerommet slik at barnepasseren kan følge med når barnet våkner.

Sjekk hos treningsenteret ditt hvordan de løser sovingen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...