Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du ligger som når du tar UL. De tar det først også, relativt grundig, for å se hvordan fosteret ligger. De bruker gjerne det beste UL-utstyret de har når de skal ta disse prøvene, så som en bonus får du se det ganske tydelig og lenge.

Så stikker de en tynn nål inn i magen din og suger ut vannet. Du får ikke noe bedøvelse, for det ene stikket er ikke verre enn det andre ville vært. Det tar ikke lang tid.

Etterpå går de over med UL igjen for å se at alt virker OK.

Etter 2-3 døgn er abortrisikoen tilbake på det nivået det var før prøven ble tatt. Du må vente noen uker på resultatet, for prøven må dyrkes i et laboratorium.

Så det er vondt å ta? Litt greit å forbedre meg på det..

Ikke spesielt vondt.

Et lite stikk når nålen går gjennom huden. Som laban sier, ikke verre enn en bedøvelsessprøyte. Men så kom en litt verre smerte da nålen gikk inn i livmoren, og den var jeg ikke forberedt på, så da skvatt jeg litt, noe som neppe er lurt i den situasjonen.

Men smertemessig er det ingenting å grue seg til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...