Gå til innhold

Observant, fra barnemunn

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa

Jeg sminker meg til daglig med mascara og litt eyeliner og litt dus brun øyeskygge. Veldig svakt, jeg er ikke noe sparkeltryne til hverdags ;o)

Noen ganger kan jeg prøve litt annen sminke/farger...

Guttungen på 6 år kunne fortelle at

- Mamma, ka hete sånn som du børste på vippan dine?

* Mascara.

- Ja, sånn svart mascara. Og ka hete sånn farge som du har på oppå øyelokket?

* Øyeskygge.

- Å, øyeskygge ja. Veit du mamma, når at du hadd på dæ svart mascara og BLÅ øyeskygge i går, da va du sååå pen! Øyan dine e så fin med blått. Du e penest i verden hvær dag, men med blå øye-ka-hete-det-no-igjæn - da va æ næsten forælska i dæ! Kan du smink dæ sånn en anna dag og?

*smask*

Mannen min hadde ikke kommentert det *hehe*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265191-observant-fra-barnemunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Gjest Flystripa

Smelt!

Gid han aldri "glemte" den egenskapen der;-)

Du, vet du hva han sa da han var 4 år? "Å, nå har'a Mildrid (naboen borti gata) bytta gardiner på kjøkkenet! Dem var mye finere enn dem gamle." Han legger merke til ALT. Jeg har ikke i nærheten sånn detaljobservasjon, som han der *hehe*

Du, vet du hva han sa da han var 4 år? "Å, nå har'a Mildrid (naboen borti gata) bytta gardiner på kjøkkenet! Dem var mye finere enn dem gamle." Han legger merke til ALT. Jeg har ikke i nærheten sånn detaljobservasjon, som han der *hehe*

Han har tydelig en velutviklet estetisk sans, ta han med på oppussing nestegang(? f.eks.), så får du sikkert gode råd:-)

Hehe, kostelig! :D Fireåringen vår er litt av samme typen, men kanskje mer slik at han sier fra når noe _ikke_ er fint. Det er enkelte halskjeder og ørepynt jeg ikke kan bruke, da får han et misbilligende myseblikk og stopper midt i en setning når han får øye på dem, helt satt ut. ;)

Caloni Makaroni

Vi hadde en ettåring hos oss et par dager i uka for noen år siden. I jula hadde vi tre-fire ikke veldig store porselensfigurer (nisse, snømann etc), stående oppå peishylla, som er omtrent 150 cm over bakken. Så kom januar, og de ble ryddet bort. Neste gang barnet kom, gikk han bort til peisen, oi'et og strakte seg og pekte og titta rundt seg for å se om noen fanget opp fortvilelsen hans ;) Ingen tvil om at han hadde lagt merke til at figurene var borte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...