Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv om det er en 7åring som skal bruke det, er minnene viktige. Så bildekvalitet er minst like viktig som brukervennlighet. Men sats på et digitaltkompaktkamera med bra ferdige innstillinger. Jeg ville gått til en _foto_ butikk, dvs ikke f.eks Elkjøp, Expert, Euronics etc og bedt om råd. Hvis du så finner kameraet de anbefaler til en billigere penge et annet sted, kan du jo kjøpe der.

Ellers er min erfaring av Canonkameraer er veldig brukervennlige, og tar gode bilder.

Her er en test fra desember som kanskje kan gi et forslag:

http://www.akam.no/test/digitalkamera/digitalkameraer_til_under_tusenlappen/34469

Selv lånte jeg svigermors enkle og rimelige Samsung Digimax A503 sist sommer (tror det kom i januar 2006). Det hadde kostet snaue 1000-lappen. Ble helt fine bilder, men i lengden ville jeg nok ønsket meg litt flere funksjoner. Men som et nybegynnerkamera eller "knipse-kamera" var det helt fint.

Har kjøpt meg et langt dyrere kamera nå i høst når jeg endelig fikk mulighet, men det er en annen sak, for et barn er et kamera rundt tusenlappen, fx de som kommer bra ut av den testen, en god ide, etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...