Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal på helgetur til Barcelona i Mars, og vi er to voksne og ett barn (jente) på 8 år. Er det noen som har tips til barnevennlige aktiviteter? Hyggelige, og ikke for dyre hoteller der barn er velkommen?

Mitt eneste krav er å få se Sagrada Familia ( hmm, staves sikkert annerledes), er det noen her som har vært der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265352-barn-i-barcelona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes turistbusser som går tre forskjellige ruter. På disse kan man kjøpe et dagspass (for en el to dager) og kjøre så mye man vil. Man får også (i hvert fall da vi var der) et kuponghefte som gir rabatt på inntrede på de aller fleste severdighetene. Det er stopp ved alle severdigheter, så man kan hoppe av og på hvor man vil. Tror det kom en buss hvert kvarter el.l.

Hadde jeg vært dere hade jeg tatt en tur opp i Park Guell, som Gaudi har konstruert.

La Sagrada Familia er fantastisk og det er utrolig mye å se der inne, tipper på at datteren din sikkert også synes det er spennende.

Hvis hun synes det er morsomt å se på veldig gamle ting, har de et historisk museum hvor utgravinger fra gamle Barcelona kan sees (på riktig) og mange av gjenstandene de fant på utstilling).

Var der på kjærlighetstur, så da var det veldig lite fokus på hva som var barnevennlig - dessverre.

God tur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265352-barn-i-barcelona/#findComment-2134553
Del på andre sider

Det finnes turistbusser som går tre forskjellige ruter. På disse kan man kjøpe et dagspass (for en el to dager) og kjøre så mye man vil. Man får også (i hvert fall da vi var der) et kuponghefte som gir rabatt på inntrede på de aller fleste severdighetene. Det er stopp ved alle severdigheter, så man kan hoppe av og på hvor man vil. Tror det kom en buss hvert kvarter el.l.

Hadde jeg vært dere hade jeg tatt en tur opp i Park Guell, som Gaudi har konstruert.

La Sagrada Familia er fantastisk og det er utrolig mye å se der inne, tipper på at datteren din sikkert også synes det er spennende.

Hvis hun synes det er morsomt å se på veldig gamle ting, har de et historisk museum hvor utgravinger fra gamle Barcelona kan sees (på riktig) og mange av gjenstandene de fant på utstilling).

Var der på kjærlighetstur, så da var det veldig lite fokus på hva som var barnevennlig - dessverre.

God tur!

Takk for tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265352-barn-i-barcelona/#findComment-2135766
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...