Gå til innhold

gå i barnehage med øyebetennelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De kan ikke nekte å gå i barnehage med øyebetennelse, men det er ikke populært. Vi hadde trultemor i barnehagen med øyebetennelse for en tid siden. Vi var flinke å vaske øynene med fuktig ren klut og dryppe ofte med saltvann. Ikke populært hos småen, men det forsvant etter en liten uke.

Seksåringen våkna med øyebetennelse igår morges. Hun fikk time hos legen på formiddagen og vi antok hun kunne dra på skolen etter at hun hadde fått på salve. Det stemte ikke. Legen sa man regnes som smittefarlige i inntil et døgn etter at behandling er påbegynt.

Gjest trultemor26

De kan ikke nekte å gå i barnehage med øyebetennelse, men det er ikke populært. Vi hadde trultemor i barnehagen med øyebetennelse for en tid siden. Vi var flinke å vaske øynene med fuktig ren klut og dryppe ofte med saltvann. Ikke populært hos småen, men det forsvant etter en liten uke.

Hei mamma.

;)

Annonse

Hjemme er rett!

Det de får å dryppe i øya ved øyekatarr er kloramfenikol. Det er en av de typene som skaper høyest resistens av bakteriene.

Veldig fint når ungen min blir smittet i barnehagen, jeg holder han hjemme og sender han tilbake frisk... Så har ikke de andre holdt sine hjemme, så min blir smittet på nytt... og på nytt... og på nytt!

Vær så vennlig å la oss slippe det.

Gjest hjemme-dag?

Hjemme er rett!

Det de får å dryppe i øya ved øyekatarr er kloramfenikol. Det er en av de typene som skaper høyest resistens av bakteriene.

Veldig fint når ungen min blir smittet i barnehagen, jeg holder han hjemme og sender han tilbake frisk... Så har ikke de andre holdt sine hjemme, så min blir smittet på nytt... og på nytt... og på nytt!

Vær så vennlig å la oss slippe det.

Sist hun hadde øyenbetennelse sa legen at hun skulle dryppe med saltvann og gå i barnehagen som vanlig. Det gikk heldigvis fort over, men legen sa de ikke pleide å gi øyendråper nå.

Sist hun hadde øyenbetennelse sa legen at hun skulle dryppe med saltvann og gå i barnehagen som vanlig. Det gikk heldigvis fort over, men legen sa de ikke pleide å gi øyendråper nå.

Det er jo supert om de blir kvitt det med saltvann... Men de er like mye smittebærere før infeksjonen er over uansett hva de behandles med :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...