Gå til innhold

Bare en av åtte i barnevernet er i kontakt med barn

Anbefalte innlegg

I Oslo var bare en av 9 ansatte i hjemmehjelpstjensten som var i kontakt med eldre og syke i 1995. I dag er minst 1 av 3 ute hos de gamle og syke.

When the cat's away, the rats will play.

Flere og flere blir sjefer for å få orden på saker, men de eneste sakene de får orden på er pulten sin. Jo flere sjefer, jo mindre blir gjort.

I Norge ror vi båt med en som ror og 9 som styrer.

I Japan er det 9 som ror og en som styrer. Alle lurer på hvorfor japanerne vinner.

Fortsetter under...

Flere og flere blir sjefer for å få orden på saker, men de eneste sakene de får orden på er pulten sin. Jo flere sjefer, jo mindre blir gjort

Guri meg, nå leste jeg puben sin og det stemmer jammen meg her da halve hjemmetjenesten, barnevernet og DPS sitter på fast plass på puben hver eneste dag

:) godt sagt!

Polske jordbærplukkere med regnfrakk, lange gummistøvler med gode raggsokker - plukket mye mer jordbær enn de som hadde vanlige klær. Når en blir våt på jordet, så går den inn og varmer seg. Nekter å komme ut igjen før det slutter å regne.

Er det mye bleieskift i hjemmesykepleien, så må de dele på det. Kontoret frister mer. Da finner de på utflukter for å sitte og surfe i stedet.

Min mor lå i 16 timer uten tilsyn, og skulle ha hver 5 time. To ganger med nødnapp førte til at hun fikk hjelp etter 2 timer den ene gangen, en time andre. Fastlåst mellom doen og veggen to ganger.

Polske jordbærplukkere med regnfrakk, lange gummistøvler med gode raggsokker - plukket mye mer jordbær enn de som hadde vanlige klær. Når en blir våt på jordet, så går den inn og varmer seg. Nekter å komme ut igjen før det slutter å regne.

Er det mye bleieskift i hjemmesykepleien, så må de dele på det. Kontoret frister mer. Da finner de på utflukter for å sitte og surfe i stedet.

Min mor lå i 16 timer uten tilsyn, og skulle ha hver 5 time. To ganger med nødnapp førte til at hun fikk hjelp etter 2 timer den ene gangen, en time andre. Fastlåst mellom doen og veggen to ganger.

utrolig at sånt skjer i vårt såkalte "rike velstandssamfunn"!

jeg hadde en bestemor som var dement, hun døde i 2006, jeg kom på besøk kl 15.00 hver dag og ganske mange ganger var hun ennå ikke skiftet på, lå i full bleie og nattøy!

forklaringen jeg fikk var at de var for få på vakt!

Faren min døde jo med knappen i hånda og vi vet enda ikke om han rakk å trykke eller ikke. Tror kanskje ikke han rakk det.

Men jeg fikk huden full av kjeft fordi jeg ikke fant knappen etterpå, det var ikke akkurat den knappen jeg tenkte på da jeg skulle rydde leiligheten :o)

Annonse

Min mor hadde en alvorlig operasjon før jul. Hun har hjemmesykepleier som kommer til henne om morgenen, og siden hun nå trengte mye mer pleie sendte sykehuset beskjed om dette til hjemmesykepleien i bydelen.

Men hva skjer? Ingenting! Hjemmesykepleien kom om morgenen i flere dager og hjalp min mor med støttestrømper og så gikk de. Da vi pårørende tok kontakt med dem for å høre hvorfor vår mor ikke fikk mer hjelp var svaret: "Joda, vi har fått melding fra sykehuset, men den meldingen er sendt feil. Den skulle vært sendt til dem som avgjør hvor mye hjelp folk får. Vi gjør bare det som vi er pålagt å gjøre."

Når vi da spør om hvorfor de ikke har sendt meldingen fra sykehuset videre får vi som svar: "Det er pårørendes ansvar å be om mer hjelp."

Vår mor ble veldig mye dårligere etter noen uker. Hjemmesykepleien kom og tok på henne støttestrømper, men gjorde intet mer. Da jeg kom noen timer senere var mor svært syk og kunne ikke gjøre rede for seg. Men brydde hjemmesykepleien seg om tilstanden? Niks, de skulle bare ta på henne støttestrømper, ikke noe mer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...