Gå til innhold

Respekløshet fra toppen og ned. / Utenom tema.

Anbefalte innlegg

Gjest nei, nei, nei!

Skulle du noen gang føle deg uverdig behandlet på Kvinneklinikken på Ullevål bør du vite at det ikke har noen hensikt å klage til sjefen. Det er der det kommer fra...

Sakset fra VG:

"Kvinnen spontanaborterte og oppsøkte legevakten tre måneder ut i svangerskapet. Der ble hun sendt videre til akuttmottaket ved Ullevål universitetssykehus i drosje, blødende med det aborterte fosteret i en hvit bærepose. På sykehuset måtte hun vente i halvannen time med sterke smerter før hun fikk hjelp."

...

"Men klinikksjef Bjørn Busund ved Kvinneklinikken på Ullevål universitetssykehus synes ikke han har noe å beklage.

- Det som har skjedd er ikke på noen måte medisinsk uforsvarlig. At det er ubehagelig er en annen sak."

Det er altså medisinsk forsvarlig å ydmyke kvinner som allerede er i en svært sårbar situasjon. En sak for kvinnesaksforkjemperne.

Link:

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=159835

Postet på flere fora.

Fortsetter under...

Ja eg vart også svært rysta over denne kommentaren.

At det ikkje er medisinsk uforsvarleg, kan vel vere så sin sak, men det er jo noko som heiter *etikk* også, og den grensa er langt, langt overskredet her.

Det er både sørgeleg og skremmande når etikk, og vanleg respekt og medmenneskelegheit blir glemt for firkanta medisintenking. Eg håpar inderleg at dette ikkje er utbreiddt, men desto verre når det er ein i overordna stilling som har desse haldningane.

Ja eg vart også svært rysta over denne kommentaren.

At det ikkje er medisinsk uforsvarleg, kan vel vere så sin sak, men det er jo noko som heiter *etikk* også, og den grensa er langt, langt overskredet her.

Det er både sørgeleg og skremmande når etikk, og vanleg respekt og medmenneskelegheit blir glemt for firkanta medisintenking. Eg håpar inderleg at dette ikkje er utbreiddt, men desto verre når det er ein i overordna stilling som har desse haldningane.

Horribelt.. ble utrolig sjokkert når jeg leste det.

At det går an !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...