Gå til innhold

Jeg har sendt mail til svigermor

Anbefalte innlegg

Gjest tooblond

Men mener du at mammaens syn endres av denne kommentaren? Eller hvorfor er det så grusomt å høre at ikke alle i verden synes det samme som mammen?

jeg går da ikke rundt og tror alle i verden synes mine barn er verdens vakreste heller. Hørt om den stygge andungen??

Hørt om takt og tone?

Hvis du synes ungen til noen er mindre pen er det ikke din borgerplikt å informere foreldrene om dette, og i en slik sammenheng som mij beskrev er det rett og slett ondskapsfullt.

Fortsetter under...

Gjest mammantil4

Hørt om takt og tone?

Hvis du synes ungen til noen er mindre pen er det ikke din borgerplikt å informere foreldrene om dette, og i en slik sammenheng som mij beskrev er det rett og slett ondskapsfullt.

Hadde det vært en tilfeldig på butikken, ja. Men i denne settingen, de var fortrolige, diskuterte barnas utseende, sammenliknet med farens barnebilder. Hvis det noensinne skulle passe så synes jeg det måtte være der, det var jo en av tingene som var tema da, utseende. Deesuten svigermor er jo delvis skyldig i barnets utseende siden de er i slekt, så hun av alle må da få mene hva hun vil.

Mye værre om hun hadde kommentert at hun synes mammaen var stygg synes jeg, for henne har hun "ikke noe med" på en måte.

Jeg er ganske stolt over meg selv nå, men fryktelig redd for at hun ringer. Da kommer jeg til å slenge den fra meg og løpe inn i et annet rom.. Huff, at det går an å være så pysete.

Eller konfliktsky, er vel ordet.

Ringer hun, så får du puste dypt inn og ut et par ganger. Dette går fint!!

Gjest tooblond

Hadde det vært en tilfeldig på butikken, ja. Men i denne settingen, de var fortrolige, diskuterte barnas utseende, sammenliknet med farens barnebilder. Hvis det noensinne skulle passe så synes jeg det måtte være der, det var jo en av tingene som var tema da, utseende. Deesuten svigermor er jo delvis skyldig i barnets utseende siden de er i slekt, så hun av alle må da få mene hva hun vil.

Mye værre om hun hadde kommentert at hun synes mammaen var stygg synes jeg, for henne har hun "ikke noe med" på en måte.

Ok, vi er alle forskjellige.

Jeg synes denne oppførselen fra svigermoren var kritikkverdig. Om en merker at noen er svært fornøyd med utseende til barnet sitt og en selv ikke er enig funker det helt fint for meg å komme med hvite løgner eller dreie samtalen inn på noe annet, evt. en egenskap eller noe barnet har.

Er det virkelig noe som MÅ nevnes?

Annonse

Jeg er ganske stolt over meg selv nå, men fryktelig redd for at hun ringer. Da kommer jeg til å slenge den fra meg og løpe inn i et annet rom.. Huff, at det går an å være så pysete.

Dette må du da fullføre mij.

Ikke noe springing til skapene nå nei :0)

*vifter med pekefingeren*

Neida - ringer hun så si det som det er! Vær ærlig og si at du ble lei deg. Skjønner hun ikke det er hun ikke riktig navnla. Det er ikke noe å krangle eller bråke om. Hun sa noe ufint til deg, du ble såret, du har sagt du ble såret - og nå skal hun egentlig be om unnskyldning, eller i hvert fall forklare seg mener jeg da. Man gjør jo det når man sårer noen, selv om man ikke mente det.

Venter på oppfølging.. Masse lykke til med fortsettelsen. Dette klarer du fint, du klarte jo å ta opp problemet med henne, og da er halve floka løst.

fuji1365380447

Nå er det vel strengt tatt mij som har LAGET denne konflikten da. Svigermor sa bare i en fortolig setting hva hun mente hun. Og at mij skal ta det så ille opp er for meg helt utrolig. SÅ skriker hun og lager masse rabalder of konflikt ut av det. Med en slik oppførsel så slipper hun kanskje å ha kontakt med svigermor...

Uansett hvem som er årsaken til konflikten, så lønner det seg alltid å få slike ting opp på bordet.

Føler man seg såret og tråkket på, så GJØR man det. Da er det smart å si i fra, slik at svigermor kan få mulighet til å forklare hva hun mente.

Flott at du vil prøve og si hvordan du føler det. For jeg er ikke overbevist om at hun skjønner at dere ikke snakker samme språk.

Og at dere er på to forskjellige planeter når det gjelder å være følelsesmenneske.

Lykke til med og ordne opp, jeg tror dere kommer styrket ut av det.

Nå er det vel strengt tatt mij som har LAGET denne konflikten da. Svigermor sa bare i en fortolig setting hva hun mente hun. Og at mij skal ta det så ille opp er for meg helt utrolig. SÅ skriker hun og lager masse rabalder of konflikt ut av det. Med en slik oppførsel så slipper hun kanskje å ha kontakt med svigermor...

Synes du det alltid er slik at den som påpeker en urett begått av andre er den som ene og alene har ansvaret for konflikten?

Du er virkelig ute etter å dyrke depresjonen du. Leter etter et påskudd for å synke ned igjen.

Neimen i alle dager, hun må da få lov til å svare på en slik ting! Skulle da bare mangle, det har da ingenting med å dyrke depresjon å gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...