Gå til innhold

Hvorfor så mye verre med negativ kritikk enn positiv?

Anbefalte innlegg

Gjest mammantil4

Hvis det er ok å si at guud så søt unge du har, og det regner jeg med dere synes, hvorfor er det så mye verre å høre at han er ikke særlig vakker?

Enten er det ok å kommentere utseendet eller ikke. Om man synes det er fint eller ikke burde da ikke ha noe å si. Smak og behag.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sammfunnskritiker

8

• morsan

6

• Sofline

4

• pekkaline

4

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor er det så mye verre å si "fysj og fysj så utrolig feit og blubbete du er" enn å si "du har virkelig en slank og smekker figur"?

Hvorfor er det så mye verre å si til bruden "jeg fatter ikke hvordan du kan være så dum å gifte deg med en så til de grader uskjønn fyr, både utseendemessig og personlig" enn å si "gratulerer med dagen! dere ser så lykkelige ut!"

osv

Gjest mammantil4

Hvorfor er det så mye verre å si "fysj og fysj så utrolig feit og blubbete du er" enn å si "du har virkelig en slank og smekker figur"?

Hvorfor er det så mye verre å si til bruden "jeg fatter ikke hvordan du kan være så dum å gifte deg med en så til de grader uskjønn fyr, både utseendemessig og personlig" enn å si "gratulerer med dagen! dere ser så lykkelige ut!"

osv

Nå finnes det faktisk andre måter å komme med negativ kritikk på da. Trenger ikke være spydig. Mener du seriøst at all negativ kritikk er negativ? Hørt om konstruktiv kritikk?

Det må da gå an å si at den kjolen får ikke frem det beste i deg osv...

Kommer litt an på formuleringen selvsagt. Og settingen.

Nå finnes det faktisk andre måter å komme med negativ kritikk på da. Trenger ikke være spydig. Mener du seriøst at all negativ kritikk er negativ? Hørt om konstruktiv kritikk?

Å si at noen ikke akkurat er en skjønnhet er uansett ikke konstruktiv kritikk.

Med mindre man har bestilt time hos plastikk-kirurgen;-)

Gjest mammantil4

Å si at noen ikke akkurat er en skjønnhet er uansett ikke konstruktiv kritikk.

Med mindre man har bestilt time hos plastikk-kirurgen;-)

Nei, men det kan da neppe skade. Og her er det også snakk om kritikk av andre ting. Jeg griner ikke jeg om noen synes stua mi er stygg.

kakki1365380609

Det går ikke an å si at "barnet ditt er ikke pent" og ta det som konstruktiv kritikk. Hva skal man gjøre da??Dra ungen med til plastisk kirurg?? Dersom man skal gi konstruktiv kritikk må det være for noe man KAN gjøre noe med og at forandringen er til det beste for dem man kritiserer.

Annonse

kakki1365380609

Nei, men det kan da neppe skade. Og her er det også snakk om kritikk av andre ting. Jeg griner ikke jeg om noen synes stua mi er stygg.

Stuen din kan du gjøre noe med. Nå kverulerer du fryktelig og høres ut som en sladrekjerring som liker å snakke vondt om andre. Så, der har du litt konstruktiv kritikk.

Det er for meg ingen sammnligning det med kjolen og det med å uttrykke sin mening om et barns utseende.........

"Om man synes det er fint eller ikke burde da ikke ha noe å si. Smak og behag."

Det der kan til en viss grad stemme hvis det er snakk om fargevalg, innredning, klær osv.

Det er litt annerledes når det er menneskers utseende det dreier seg om. Man kan kanskje si "gult er ikke helt min farge, men det er blitt lyst og fint" når man blir vist et nymalt rom, stilt spørsmål om hva man synes og ikke vil komme med en hvit løgn. Men man sier ikke ting av typen "jeg for min del er ikke så begeistret for fregner" (eller "krøller" eller "oppstopperneser") når en stolt mor viser fram en liten guttunge.

Konstruktiv kritikk?

Hva slags konstruktivt innhold er det i å få høre at ungen likner en søppelhaug(eventuelt ikke er så pen)? Mener du at da kan foreldrene ta tak i problemet å tilkalle plastisk kirurg?

Utseende til småbarn synes jeg man enten skal skryte uhemmet av eller holde kjeft om.

Gjest barelurtelitt

Så flott at du ikke griner for det da!

Hva med hvis noen sier til deg at :" Skal du ikke ta med deg de usannsynlig lite sjarmerende og i tillegg uhyggelige lite pene barna dine hjem til den tragikomiske innredede stua di slik at du og din forvokste mann kan se barnetv med dem."

Griner du da, eller tenker du:"Hei, der fikk jeg jammen meg litt konstruktiv kritikk i TILLEGG til interiørtips. Skal vi se, barna adopterer jeg bort, huset setter jeg fyr på og innkasserer foirsikringa, mannen skiller jeg meg fra."

Hva med hvis noen sier til deg at :" Skal du ikke ta med deg de usannsynlig lite sjarmerende og i tillegg uhyggelige lite pene barna dine hjem til den tragikomiske innredede stua di slik at du og din forvokste mann kan se barnetv med dem."

Griner du da, eller tenker du:"Hei, der fikk jeg jammen meg litt konstruktiv kritikk i TILLEGG til interiørtips. Skal vi se, barna adopterer jeg bort, huset setter jeg fyr på og innkasserer foirsikringa, mannen skiller jeg meg fra."

*lol*

Synes forresten nesten jeg kjenner igjen lusa på gangen i denne og andre tråder...

Annonse

Gjest mammantil4

Stuen din kan du gjøre noe med. Nå kverulerer du fryktelig og høres ut som en sladrekjerring som liker å snakke vondt om andre. Så, der har du litt konstruktiv kritikk.

Jeg bare sier at man ikke kan være så hårsår og ta sånn på vei for alt mulig. Hvia andres mening er så livsvktig for en så har man et stort problem når man skal komme seg gjennom livet.

Gjest mammantil4

Konstruktiv kritikk?

Hva slags konstruktivt innhold er det i å få høre at ungen likner en søppelhaug(eventuelt ikke er så pen)? Mener du at da kan foreldrene ta tak i problemet å tilkalle plastisk kirurg?

Utseende til småbarn synes jeg man enten skal skryte uhemmet av eller holde kjeft om.

Nå er ikke denne tråden utelukkende om utseendet til barn, det var en annen tråd. Jeez.

Gjest mammantil4

Nå er du så dum det går an å bli, det er ulike måter å si ting på, og ingen sier vel sånt. Det ble det heller ikke gjort i tråden som denne ble startet pga heller. Vær litt saklig nå da.

Nå er ikke denne tråden utelukkende om utseendet til barn, det var en annen tråd. Jeez.

Javel. jeg synes også at det samme gjelder for utseende til voksne for den del. Kjenner en del folk som synes det er essensielt at verden får vite hvem de synes ser bra ut eller ikke. Mange som blir veldig lei seg og faktisk får problemer av slike "konstruktive" flittigliser.

Hvis venninna de feks. begynner å ligne på Keiko kan du velge hvordan du vil vinkle det.

Alt.1: Du likner en strandet grindhval.

Alt.2 Du, jeg synes det er litt lenge siden jeg har fått rørt på meg, interessert i å være med på trening før vi tar den middagen?

Gjest barelurtelitt

Nå er du så dum det går an å bli, det er ulike måter å si ting på, og ingen sier vel sånt. Det ble det heller ikke gjort i tråden som denne ble startet pga heller. Vær litt saklig nå da.

Så dum det går an å bli??

Kverulerer bare i samme stil som deg , dum eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...