Gå til innhold

Anbefalte innlegg

La oss skryte litt av barna våre, etter at dere har diskutert mennesker som sier negative ting om unger :) Hva liker du spesielt godt ved ditt/dine barn? Og om du vil, hva er ulempen med den de er?

Selv er jeg glad for at Squishy er en utrolig sosial og sjarmerende liten gutt, med godt humør og sterk vilje (som er ganske nært opptil sta, så det er ikke alltid jeg er så glad for det, siden jeg er særdeles sta selv).

Han var spesielt tidlig ute med å søke øyekontakt og smile i retur til andres smil. Den første legen vi hadde, hadde visst kommet inn til helsesøsteren og sagt: "Nå skal du få møte et helt fantastisk lite barn". Jeg ble jo så stolt, selv om jeg kun hadde hatt han i 2 måneder og knapt kunne ta æren for noe som helst som har med han å gjøre ;)

Han er modig i kontakt med andre, både barn og voksne, på tross av at han knapt har hatt andre å leke sammen med. Første gang han møtte en på sin egen alder (da var han 12 måneder), prøvde han å kaste ball med denne nye vennen. Han tar ikke leker fra andre barn, men setter seg heller ned og involverer seg i deres lek.

Han har et stort behov for oppmerksomhet, spesielt om det er mange tilstede, og kan klype, dytte og hyle om det ikke blir slik han hadde tenkt.

Mange kommenterer på at han er veldig oppvakt for alderen, uten at jeg aner hva det betyr når et barn er kun 18 måneder ;)

Jeg gleder meg virkelig til å bli kjent med han i årene som kommer. Og gruer meg bittelitt til alle konfliktene som kommer når jeg og han er akkurat like stae begge to ;) Heldigvis blir jeg rundere med årene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den eldste: Er sosial og utadvent. Er ekstremt kamplysten og viljesterk.Setter seg høye mål og når dem. Har sterk refferdighetssans. Ikke bare på egne, men også andres vegne. Omsorgsfull og er enn sånn type som vil ordne opp om venninner krangler.

Er musikalsk. Blir flink i det meste av det hun prøver seg på.

Konkuransemenneske de luxe.

Den midterste: Er en ordenlig godgutt. Gir oss frivillig en klem før han legger seg hver kveld.Er veldig snill og lager skjelden krangel om noe.

Har en sterk rettferdighetssans han også.

Sier i fra, hvis han hører at hans foreldre kommer med urettferdig slarv.

Yngstejenta: Solstrålen!!

Er alltid glad og sprudlende med ytterst få unntak. Danser og synger, leker og prater med seg selv. Har lange samtaler hvor hun prater og svarer seg selv og man blir helt fasinert av å høre på.

Er veldig lett å begeistre og uttrykker en herlig glede og forventning når noe skal skje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135290
Del på andre sider

Datteren min på snart å er veldig kreativ og fantasifull. Hun er også musikalsk, flink på skolen og til å tegne. Hun er temperamentsfull, omsorgsfull og snill. Hun er søt og pen og lett på foten. hun er veldig humoristisk! Dessuten har hun go konsentrasjon, og kan være veldig kjærlig mot de hun glad i. Hun har et godt utviklet språk. Hun er spesielt tolerant for forskjellige mennesker.

Sønnen min på 5 er veldig musikalsk. Han er morsom også! Har alltid et smil på lur. Og så sier han så mange gøyale ting :) Han er en god kompis, kjærlig og kosete, har et godt utviklet språk og kan fortelle om følelser. Han er omsorgsfull og blid. Han har god konsentrasjon og er veldig pen! Huden hans er kjempemyk og god som og søt, omtrent som marsipan :)

Jeg har to utrolig deilige unger, jeg...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135297
Del på andre sider

Storesøster er så blid og snill. Hun var veldig tidlig ute med å snakke, og har et veldig stort ordforråd.

Hun er en flink konfliktløser, men kan også erte på seg en gråstein om hun vil det :)

Hun er en tenker som kommer med mange gode utsagn. Hun er velartikulert og lærer fort.

Mellomsøster er verdens skjønneste skuespiller. Hun har en mimikk som jeg ikke fatter at det går ann å ha, og det har hun hatt fra hun var nyfødt.

Hun er veldig utadvendt og blir venner med alle - både gutter og jenter.

Hun er sta, og lærer seg helst ting selv.

Lillemann elsker folk og elsker å få oppmerksomhet. Han smiler og snakker og gjør alle rundt seg glad. Han er raus med kos, og nyter å se at andre ler av og med ham.

Og selvsagt - alle tre er verdens vakreste barn !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135313
Del på andre sider

Eldstemann på 7,5 er veldig empatisk og snill. Han er veldig langt fremme når det gjelder tegnekunnskapene sine, og tegner nå tigre og elefanter med perspektiv-bakgrunner. Han er også ganske god på skolen, noe som fører til at han kjeder seg, og blir litt slurvete, noe som _ikke_ er bra. Ellers er han veldig høflig, takker for maten både hjemme og borte, og er flink til å konversere med folk han ikke kjenner. Av og til kan det bli litt mye...;-)

Mellomste er verdens søteste, og likner _veldig_ på Tjorven fra "Saltkråkan". Ho er veldig temperamentsfull, kjempe-rettferdig, og god som gull. Men ho kan å tvinne oss voksne (spesielt besteforeldrene...)rundt lillefingeren. Hun er glad i mat, og spiser alt fra erter og bønner til fårikål og spaghetti. Lettvint i matveien, med andre ord.

Men ho er klengete! Har vi besøk, vil ho helst sitte i sofaen sammen med oss og prate. Noe jeg _ikke_ er interessert i at ei jente på snart 5 skal gjøre.

Minsten er bare søt, aktiv og veldig sint... Han er litt liten til at jeg kan si så mye om personligheten hans, men han er snill og omtenksom, men en stor "røver" med glimt i øyet.

Kunne sikkert sagt mye mer både positivt og negativt om alle tre!;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135373
Del på andre sider

Så koselig med en slik tråd - vi trenger å minne oss selv på hvor gode unger vi har innimellom!

Snart 6-åringen: Veldig sosial, trygg i møter med nye mennesker, særlig voksne. Elsker å spille skuespill og å synge, og er flink til det. Er svært skolemoden, liker veldig godt å lære noe nytt. Omsorgsfull storesøster for det meste.

4,5-åringen: Blid og positiv, sier aldri nei til å bli med på noe. Er rund i kantene og går overens med de aller fleste andre barn, leker godt med både gutter og jenter. Er endel syk, men takler det på en utrolig måte - jeg hadde IKKE hatt slik humør om jeg hadde måttet forsake så mye som hun må.

Åh, det var litt godt å få tenke disse tankene, altfor ofte tenker man vel på det negative.

Også er det jo så gøy å lese om andres unger!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135392
Del på andre sider

Annonse

Eldstemann på 9 1/2 år: En god venn. Vitebegjærlig. Omsorgsfull og til å lite 100 % på. Aldri tatt ham i løgn. Krangler aldri. Litt dårlig til å hevde sin rett (da kommer tårene fort - men blitt litt bedre). Veldig, veldig følsom. Kosegutt. Ikke spesielt skoleflink, utenom i praktiske/ kreative fag som musikk og drama. Leser svært godt, med betoning og innlevelse.

Yngstemor på 7 1/2 år: Skolefaglig svært, svært flink. Dere skulle sett finskriftsboka hennes! Motorisk i en klasse for seg. Nøye (kanskje litt for nøye enkelte ganger). Hun liker best å lære seg nye ting selv. Selvgående. Kjærlig. Konkurransemenneske (men en dårlig taper!) Snill, men utrolig hissig. Blir fort fornærmet, men heldigvis fort blid igjen også.Til å lite på. Bør strykes med hårene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135416
Del på andre sider

9-åringen er en blid og harmonisk gutt, med stabilt godt humør og glimt i øyet. Han er veldig snill og omsorgsfull. Slåss aldri og liker ikke for voldsom lek. Kunstnerisk anlagt og over gjennomsnittet kreativ. Ærlig, vitebegjærlig, selvstendig.

6-åringen har sterke følelser som svinger fra den ene skalaen til det andre - på godt og vondt. Han trenger mye kos og omsorg, og har evnen til å be om det. Han er en morsom lekekamerat, og ser ut til å bli skoleflink. Han er langt fremme språklig og tenker veldig mye om mangt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2135894
Del på andre sider

Gjest Shira12

Guttungen har en veldig god utviklet empati.

Han har omsorg for både mennesker og dyr, vil passe på at alle har det bra.

Han er enkel og kommunisere med, lett å forklare ting til han, han forklarer seg godt også.

Han har en egen evne til og diskutere, både på godt og vondt ;o)

Han er lærevillig, skal begynne på skolen til høsten, tall og bokstaver er han nå veldig opptatt av. Og jeg må innrømme at han tar ting mye kjappere enn hva jeg gjorde i den alderen :o)

Han har godtatt at han har en syk mamma, og lært både seg selv og meg, til og sette pris på de tingene vi kan gjøre sammen.

Han er raus med klemmer og kyss. Og sier både titt og ofte -Mamma, jeg elsker deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265477-skrytetr%C3%A5d/#findComment-2136602
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...