Gå til innhold

Skostørrelse på gutter i 8-9 årsalderen?

Anbefalte innlegg

Poden er liiiten og syltynn (128,5 cm / 23 kg), men de nyeste skiskoene og vinterskoene hans er str. 35 og jeg synes de er kjempedigre!

Kjæresten min mener at 35 må være en normal skostørrelse for 8-årige gutter. Hvor store sko har din gutt på samme alder?

Fortsetter under...

Annonse

Femåringen vår måtte ha str 34. De var nok litt lange, men han har så høy og bred fot at vi ikke kunne ta dem mindre. Stor er han også. Men spør butikken om råd. Ikke la tanker om hva en 8-9 åring "bør" ha ødelegge skigleden hans.

Jeg tror min snart 14-årige bror bruker størrelse 38 eller 39. Jeg synes det høres stort ut.

Jeg synes heller det høres smått ut med 38/39 for din 14-årige bror.

Min 12-åring bruker 39/40 nå,- og føttene hans ser ikke store ut. Han er ca. 160 høy.

Annonse

Jeg synes heller det høres smått ut med 38/39 for din 14-årige bror.

Min 12-åring bruker 39/40 nå,- og føttene hans ser ikke store ut. Han er ca. 160 høy.

Mulig han bruker 40 nå, men jeg arvet et par sko av ham i fjor som han hadde vokst fra da. De er 37 eller 38. Han er helt normalstørrelse ellers i hvert fall (i forhold til kameratene sine som jeg har å sammenligne med).

Men jeg ser jo ellers i tråden her at andre mener Lillemus' gutt har normale føtter. :-)

Mulig han bruker 40 nå, men jeg arvet et par sko av ham i fjor som han hadde vokst fra da. De er 37 eller 38. Han er helt normalstørrelse ellers i hvert fall (i forhold til kameratene sine som jeg har å sammenligne med).

Men jeg ser jo ellers i tråden her at andre mener Lillemus' gutt har normale føtter. :-)

Jeg hadde nok ikke fulgt så godt med på størrelsen om ikke det var for at jeg stadig må kjøpe nye sko/støvler/fotballsko osv. Det _føles_ ikke lenge siden han brukte 37/38, det kan jeg love deg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...