Gjest Lurelitt pådet Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Takk for alle synspunkter. Her er det mange hundeelskere! Ja, nei, det kan nok ikke bli hund på oss. Riktignok kan vi nok ordne det slik at valpen kommer til oss rett før skoleferien, men den er kun på 8 uker. Selv om jeg kan jobbe hjemme et par dager i uken, og datteren min går hjem i lunsjen, blir det 3 dager i uken hvor valpen må være alene i nesten 3 timer. Jeg tror ikke dette er godt nok. Datteren min blir selvsagt knust over den avgjørelsen, men jeg håper hun også blir glad for at vi tenker mest på valpen. Allikevel, - på tur treffer vi ganske mange med hund og lurer på - hvordan de løste valpepassetiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265546-til-dere-som-har-hund/page/2/#findComment-2143939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det burde vært 1 års permisjon med full lønn når folk får seg hund, det er det minste man kan forvente seg. "ironi". Det er mange som har fått seg hund uten at det tar helt av, man kan ikke sammenligne en hund med et barn. Dersom alle som får seg hund skulle være hjemme mens hunden var valp, ville det være få hundeeiere her i landet. Men er enig i at man kan få hunden i forbindelse med ferie og trene på at den er alene i denne tiden, men ingen poeng i å overdrive. Skaff dere hund dersom dere har lyst på deg og har overskudd til å kunne gå flere turer om dagen med den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265546-til-dere-som-har-hund/page/2/#findComment-2143951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallow ;o/ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Takk for alle synspunkter. Her er det mange hundeelskere! Ja, nei, det kan nok ikke bli hund på oss. Riktignok kan vi nok ordne det slik at valpen kommer til oss rett før skoleferien, men den er kun på 8 uker. Selv om jeg kan jobbe hjemme et par dager i uken, og datteren min går hjem i lunsjen, blir det 3 dager i uken hvor valpen må være alene i nesten 3 timer. Jeg tror ikke dette er godt nok. Datteren min blir selvsagt knust over den avgjørelsen, men jeg håper hun også blir glad for at vi tenker mest på valpen. Allikevel, - på tur treffer vi ganske mange med hund og lurer på - hvordan de løste valpepassetiden. Så lenge du kan være hjemme med hunden og trene den opp til å være alene i løpet av 8 ukers sommerferie så vil den ikke ha problemer med å være alene 3 timer når skolen begynner igjen til høsten. Som nevnt i tidligere innlegg så er vår hund (7 mndr) hjemme 3-5 timer hver dag. Vi startet i det små og det har fungert veldig fint. Så lenge hun får gått en god tur så sover hun de timene vi er på jobb. Datteren min går også hjem to dager i uka til hunden mens jeg har ansvaret de to andre dagene. Onsdager har jeg fri så da har hun selskap hele dagen hvis jeg ikke skal ut å handle eller ut på kafè - f.eks. Det du heller bør tenke på som jeg ser som mer problematisk er hvem som skal passe hunden når du f.eks. vil på 2 ukers sydentur eller tilbringe en hotell-week end på fjellet, eller dra på båttur med venner (som ikke liker hund) i sommerferien o.s.v. Den problemstillingen er større en de daglige tilretteleggingen av hundeholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265546-til-dere-som-har-hund/page/2/#findComment-2147982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.