Gå til innhold

Er det mulig!? Makan til arroganse...

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et innlegg i går om en sjef som gav meg ei salve fordi jeg ble borte pga. sykt barn...

I dag blir jegmøtt med følgende kommentar fra tispa:

"Neimmen! Har du orka stått opp idag!? Fint, det.... Jeg har jo ordna vikar for deg.."

Dette ble jo sagt i en "viss" nedsettende tone, kan man si, og med ALLE kollegene til stede.

Jeg bare så på ho, og så spurte jeg: Kan ikke du snart bytte side på senga di, slik at du kan stå opp med den rette foten først, for en gangs skyld!?" Og så gikk jeg. Med hevet hode!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265580-er-det-mulig-makan-til-arroganse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det der kalles mobbing, og med alle de vitnene, har du en god sak.

Godt du fikk svart tilbake, men jeg hadde tatt dette opp med henne på tomannshånd. Si rett ut, at slik behandling finner du deg rett og slett ikke i! Og hvis ikke hun stopper, så rappoterer du henne til tillitsmannen først etc.

Hvorfor gikk du på jobb i dag, egentlig?

Annonse

Gjest hjelpes meg!

Dette ville jeg tatt opp med tillitsvalgt. Det er ren mobbing. Hadde selv en sjef en gang som ble litt for "sjefete", men da jeg tok det opp med tillitsvalgte ble han temmelig overrasket og beklaget at han herset med meg. Etter det var han veldig forsiktig med hva han sa til meg.

Wow... Hun må ha blitt inspirert av Valla-saken.

Det er nesten så man tror du spøker...

Jeg skjønner hva du mener, men det er faktisk HELT sant!

Verneombudet på skolen tror jeg kanskje at jeg skal snakke med, ja. Jeg kan le av det hele, men innerst inne gråter jeg. Det tar på å måtte omgås ei sånn utidig drittkjerring hver jæ... dag. Og nesten alltid kommer ho med sånne kommentarer til meg..

I begynnelsen tenkte jeg at jeg kanskje var litt _vel_ æreskjær, men i dag har flere her kommet med støtteerklæringer.

Det der kalles mobbing, og med alle de vitnene, har du en god sak.

Godt du fikk svart tilbake, men jeg hadde tatt dette opp med henne på tomannshånd. Si rett ut, at slik behandling finner du deg rett og slett ikke i! Og hvis ikke hun stopper, så rappoterer du henne til tillitsmannen først etc.

Hvorfor gikk du på jobb i dag, egentlig?

Fordi guttungen var mye bedre, hadde ikke feber, faktisk. OG så skulle svigermor være hjemme hos ham.

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, men det er faktisk HELT sant!

Verneombudet på skolen tror jeg kanskje at jeg skal snakke med, ja. Jeg kan le av det hele, men innerst inne gråter jeg. Det tar på å måtte omgås ei sånn utidig drittkjerring hver jæ... dag. Og nesten alltid kommer ho med sånne kommentarer til meg..

I begynnelsen tenkte jeg at jeg kanskje var litt _vel_ æreskjær, men i dag har flere her kommet med støtteerklæringer.

Ja, det er en sak for verneombudet. Og du overreagerer ikke, så vidt jeg kan se.

Herregud, for en dama...

Ville ha snakket med tillitsmann/verneombud og forklart saken og bedt om at den personen var til stede når du snakket med sjefen.

Verneombud skal også sørge for at psykiske miljøet på arbeidsplassen er bra nok. Og det høres ut som rektor trenger en påminnelse om mobbing er ikke akseptabelt fra en person i lederstilling.

Utrolig bra svar til en utrolig kjip sjef!

Tenk at du klarte å komme på en så god kommentar, du burde være stolt over deg selv! God bedring til barnet, hvis han ikke er bra igjen, da.

Kommentarene har jeg klekket ut i nattens mulm og mørke... Skjønte hvor det bar, og at jeg ville få en slik "velkomst", nemlig. Vært ute en vinterdag før, - men nå er det slutt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...