Gå til innhold

Er det mulig!? Makan til arroganse...

Anbefalte innlegg

Dette er mobbing fra hennes side synes jeg det høres ut som. Heldigvis høres du sterk ut, men dette er totalt uakseptabelt. Synes derfor og at du bør ta det opp med verneombud. Når du ikke fram kontakt videre i systemet, hovedverneombud etc.

Dersom jeg hadde kommet i en slik sitasjon hadde jeg sørget for å ta det opp på diktafon eller MP3 spiller eller noe. Men nå hadde du jo vitner.

Fortsetter under...

Måten hun opptrer på, er faktisk ulovlig. Enda verre er jo det eksemplet du beskrev lenger ned.

Du burde snarest kontakte tillitsvalgt og lage en klagesak mot henne. Det er ren mobbing på arbeidsplassen.

Ikke usannsynlig om det er flere hun plager (eller har plaget) på samme måten, så du kan hjelpe andre også hvis du sier fra.

Annonse

tzatziki1365380058

Du får veldig mye støtte for kommentaren din. Jeg skjønner at det var godt å få det ut, men for din egen del burde du heve deg over å falle ned på hennes nivå. Og jeg synes altså du "falt" her.

Det eneste som hjelper i slike saker, er å oppføre seg strengt - helst i overkant - korrekt selv, og sørge for at både din korrekte og hennes ukorrekte atferd og kommentarer dokumenteres så langt det er mulig. Noter alt som blir sagt, og situasjonen de blir sagt i. Jeg ser noen ber deg "ta opp" samtaler, men jeg tror ikke det er lov, og kan sannsynligvis bli brukt mot deg senere.

Spesielt viktig å oppføre seg profesjonelt når andre hører dere - det er ikke sikkert at alle som hørte din kommentar er like enig i at du har all "æren" i denne saken. Dessuten - de tjener sannsynligvis på å holde seg inne med rektor, ikke med deg. Og vil derfor kanskje bruke din uprofsejonelle - for det var den - kommentar mot deg, dersom de personlig synes de kommer bedre ut av det. Selv om rektor er uprofesjonell, trenger ikke du å være det.

For all del - hun høres ikke god ut! Men nettopp derfor er det utrolig viktig at du oppfører deg pinlig korrekt! Dersom du altså ønsker å få gjort noe med det. Nå er det jo generelt vanskelig å bli kvitt både rektorer og lærere (dessverre), og dersom du ikke planlegger å føre saken videre, kan du jo fortsette å "svare" henne. Men konflikten eskaleres jo bare av det - og arbeidsmiljøet blir i alle fall ikke bedre, verken for deg eller de andre.

Hvis jeg var deg, ville jeg heller ikke legge ut konflikten på dol. Dersom du ikke har forvrengt opplysningene mye, er dette lett gjenkjennelig for rektor og de andre lærerene. Du aner ikke om de leser her inne. Jeg hadde ikke tatt sjansen på det, for det kan antagelig også bli brukt mot deg av dette mennesket.

Lykke til - ikke greit med sånne sjefer! Har hatt en selv, men sluttet med en gang jeg oppdaget det. Orker ikke sånt, jeg.

Du får veldig mye støtte for kommentaren din. Jeg skjønner at det var godt å få det ut, men for din egen del burde du heve deg over å falle ned på hennes nivå. Og jeg synes altså du "falt" her.

Det eneste som hjelper i slike saker, er å oppføre seg strengt - helst i overkant - korrekt selv, og sørge for at både din korrekte og hennes ukorrekte atferd og kommentarer dokumenteres så langt det er mulig. Noter alt som blir sagt, og situasjonen de blir sagt i. Jeg ser noen ber deg "ta opp" samtaler, men jeg tror ikke det er lov, og kan sannsynligvis bli brukt mot deg senere.

Spesielt viktig å oppføre seg profesjonelt når andre hører dere - det er ikke sikkert at alle som hørte din kommentar er like enig i at du har all "æren" i denne saken. Dessuten - de tjener sannsynligvis på å holde seg inne med rektor, ikke med deg. Og vil derfor kanskje bruke din uprofsejonelle - for det var den - kommentar mot deg, dersom de personlig synes de kommer bedre ut av det. Selv om rektor er uprofesjonell, trenger ikke du å være det.

For all del - hun høres ikke god ut! Men nettopp derfor er det utrolig viktig at du oppfører deg pinlig korrekt! Dersom du altså ønsker å få gjort noe med det. Nå er det jo generelt vanskelig å bli kvitt både rektorer og lærere (dessverre), og dersom du ikke planlegger å føre saken videre, kan du jo fortsette å "svare" henne. Men konflikten eskaleres jo bare av det - og arbeidsmiljøet blir i alle fall ikke bedre, verken for deg eller de andre.

Hvis jeg var deg, ville jeg heller ikke legge ut konflikten på dol. Dersom du ikke har forvrengt opplysningene mye, er dette lett gjenkjennelig for rektor og de andre lærerene. Du aner ikke om de leser her inne. Jeg hadde ikke tatt sjansen på det, for det kan antagelig også bli brukt mot deg av dette mennesket.

Lykke til - ikke greit med sånne sjefer! Har hatt en selv, men sluttet med en gang jeg oppdaget det. Orker ikke sånt, jeg.

Jeg skjønner hva du mener.

Opptak av samtaler oss imellom blir ikke gjort.

Selvfølgelig er det masse her som ikke er tatt med: Tidligere harseleringer og ting h*n har sagt/gjort, og som har fått mitt beger til å flyte over.

Nei, det var ikke spesielt smart å svare henne, men begeret var fullt!

Jeg har hatt en samtale med henne i kveld, og hun bad faktisk om unnskyldning for at hun reagerte slik hun gjorde. Jeg gjorde oppmerksom på at det er enkelte ting du for all del kan _tenke_, men du sier det bare ikke!

Lurt å legge det ut på dol...

Vel, jeg har forvrengt veldig mye. Kanskje jeg ikke er lærer!? Eller at h*n ikke er rektor?

Hva vet vel du!??

Jeg er litt enig med tzatsiki her om at du bør være forsiktig med å gå ned på hennes nivå. Da blir du liksom delaktig i konflikten. Men det er jo greit, nå har du sagt fra en gang.

Men fortsetter dette synes jeg du bør gjøre noe.

Jeg er slettes ikke sikker på om en rektor får lov til å sitte under enhver omstendighet.

Fint at hun ba om unnskyldning da!

tzatziki1365380058

Jeg skjønner hva du mener.

Opptak av samtaler oss imellom blir ikke gjort.

Selvfølgelig er det masse her som ikke er tatt med: Tidligere harseleringer og ting h*n har sagt/gjort, og som har fått mitt beger til å flyte over.

Nei, det var ikke spesielt smart å svare henne, men begeret var fullt!

Jeg har hatt en samtale med henne i kveld, og hun bad faktisk om unnskyldning for at hun reagerte slik hun gjorde. Jeg gjorde oppmerksom på at det er enkelte ting du for all del kan _tenke_, men du sier det bare ikke!

Lurt å legge det ut på dol...

Vel, jeg har forvrengt veldig mye. Kanskje jeg ikke er lærer!? Eller at h*n ikke er rektor?

Hva vet vel du!??

Fint at hun unnskyldte seg!

Og fint dersom du har forvrengt veldig :)

Lykke til videre!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...