Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på når en må si ifra på jobben at en skal ut i permisjon. Har ikke lyst å si det før vi vet når det blir. Det kan jo ta litt tid, og da vil alle gå å mase- bedre at de ikke vet noe. Men har arbeidsgiver krav på å vite noe? Kan jeg bare fortelle det når vi har fått tildelt et barn, men da kan det jo gå ganske fort inntil vi må reise??Personen som skrev arbeids-giver attest er ikke der lengere.Når bør en kontakte trygde-kontoret, eller er det jobben som gjør det? jeg må vel søke om permisjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265665-si-ifra-p%C3%A5-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girasol

Jeg mener du bør si fra til arbeidsgiver i god tid! Det betyr jo ikke at alle på arbeidsplassen behøver å få vite på det!... Du kan be dine overordnede om å ikke si det til noen. Men sjefen din har krav på å få vite sånt, så han/hun kan skaffe vikar. Tenk deg den leie situasjonen det blir når arbeidsgiver får vite dette to uker før du drar og blir borte et år!... Det blir ikke lett for arbeidsgiver, og jeg vil annta du ikke vil stå høyt i kurs der...

Så si fra nå! At sannsynlkigvis skjer det da og da, men dere er ikke helt sikker, men at arbeidsgiver kan begynne å snuse rundt etter en erstatter på et eller annet tidspunkt.

Hilsen

Gjest ikke si ifra for tidlig.

Jeg tror grensa for å si ifra om permisjon ligger på 3 måneder før.

Jeg har selv sagt fra i sommer da jeg trodde at vi skulle få tildeling fra landet vårt til våren etter. Men ventetiden har gått så mye opp at det ikke blir aktuellt.

Istedenfor så har jeg mye mas om når ting skjer og jeg har blitt satt litt utenfor i oppgaver som skal vare i lang tid. Fordi jeg jo skal ut i permisjon...Hadde jeg ikke sagt ifra så hadde jeg hatt flere morsomme ting å holde på med jeg også og ikke bare det helt vanlige.

Man kan jo argumentere med at det kanskje ikke er lov å gjøre slike ting fra en arbeidsplass sin side, men realiteten er at slik er det bare.

Så jeg vil råde deg til å vente lengst mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...