Gå til innhold

Oppdatering om lillepia mi med kreft

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er ei stund siden jeg har skrevet nå - og mye har skjedd siden lillesøster i familien fikk kreftdiagnosen Wilms tumor. Lillepia har hatt fire uker med cellegift, og hun har fått operert ut svults og nyre. Svultsen var omlag 16 cm i diameter, og veide drøye kiloet, så den fylte godt opp i magen på en liten toåring.

I dag fikk vi første rapport fra patologen, og det var dessverre ikke godt nytt. Det viser seg at hun har en aggresiv variant, noe som betyr en langt tøffere behandling enn vi hadde håpet. Det vil bli både stråling og langvarig cellegift, så hele resten av livet vårt er på "pause" inntil videre.

Vi er fremdeles overbevist om at hun skal klare å kjempe seg gjennom dette, men akkurat nå er det veldig tøft.

For de som sier "jeg skulle ønske det var noe vi kunne gjøre" - så vil jeg si: Det er det. Støtt Støtteforeningen for kreftsyke barn, gi noen leker til barneavdelingen på nærmeste sykehus, støtt Håp-aksjonen til kreftforeninga - alle monner drar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265678-oppdatering-om-lillepia-mi-med-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

1

• Wibecke

1

• hare1365380455

1

• alwaysme

1

Åh, får helt vondt i magen av å lese om det stakkars lille jenta di må gjennom, og spesielt vondt blir det når jeg har en som er akkurat like gammel selv.

Håper virkelig at alt går bra med henne og at dere kommer dere gjennom denne tiden på en grei måte uten at det går for mye utover kjæresteliv og andre familiemedlemmer.

Lykke til videre.

Alle varme tanker til deg og hele din familie i denne tiden.

Av erfaring fra eget meget alvorlig syke barn, for noen år tilbake, vet jeg hvor enormt mye det sliter på hele familien.

Søsken som må være hjemme med annen familie, de voksne som pendler, og aldri kan være på to steder samtidig. Og den syke selv, ikke minst.

Ta vare på hverandre, og snakk med hverandre.

Og en ting til, venner og bekjente som trekker seg unna, skal dere ikke bruke energi på å tenke på. Det var utrolig mange som snudde seg og ikke engang hilste da det sto på som verst hos oss. Varm dere på de som tar kontakt, viser omtanke. Ofte kommer slik "oppmerksomhet" fra uventet hold.

Stor klem.

Annonse

Gjest samme båt

Hei, godt å høre fra dere igjen! Jeg har ventet og ventet på å få høre hvordan det har gått!

Jeg måtte lese 10 ganger før jeg fikk dette helt med meg, så ingenting gjennom alle tårene, med en gang jeg kom til at det ikke var godt nytt brast jeg...

Vi har ei litta tulle vi og, hun er eldre enn din nå, men var 3 da hun fikk kreft, og det var heller ikke av den enkle typen, tøff behandling og livet vårt stoppet også opp...

Føler så veldig, veldig med dere, men dere høres så sterke og flinke ut, så dere kommer dere nok gjennom dette, vanskelig å forestille seg nå sikkert:o)

Husk å ta imot tilbud om besøk av venner og familie som vil ha dere med på ting, det er VIKTIG! Jeg takket nei til alt og alle, og det angrer jeg på nå, kunne godt unnet meg et par timer med jentene på peppes på min 30 års dag, men orket ikke tanken på å dra fra sykehuset... Var kun hjemme en natt på 2 mnd.

Og til det du sa med å hjelpe, det er viktig, veldig viktig!! Lille jenta vår har "donert" mange leker og lommepenger til kreftforeningen og til sykehuset vi "bodde på", og hun gjør det enda - 3 år etter! Det er godt å gi noe tilbake... De reddet livet til jenta vår!

Jeg krysser fingrene for lillejenta deres og dere, vær sterke, dette skal dere vinne, de er tøffere enn vi tror disse små:o)

Og, kjempefint at du holder oss oppdatert, det er viktig å få høre om dere - på godt og vondt. Når vi nå først har "blitt kjent" med dere og deres situasjon, er det viktig å høre hvordan det går! Jeg tenker på dere hver dag, og kanskje ser jeg dere innimellom på sykehuset og, vi er ofte på kontroll, hvem vet:o) Jeg får smile ekstra til alle mammaer på sykehuset, kanskje det nettopp er fra en DOL-mammma til en annen!

Lykke, lykke til....

Annonse

tzatziki1365380058

Jeg har tenkt masse på dere.

Jenta deres må bli frisk! Jeg nekter å tenke noe annet, og krysser fingrene trippelt for at det skal bli sånn!

Lykke til i denne utrolig tøffe tiden! Ta så godt vare på hverandre som dere bare klarer.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...