Gå til innhold

nekter flaske!


rulle

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har en gutt på snart tre måneder. Han var veldig stor når han ble født. (5814gr.) Han har alltid vært veldig flink til å amme. I og med at han er så stor (er nå over 8 kg!) har han krevd veldig mye mat, og jeg har ammet han veldig ofte til tider. Enkelte kvelder har han spist godt med under en times mellomrom.

Når han var seks uker prøvde vi å gi han flaske, og det gikk veldig bra. Ettersom dette fungerte så bra, har vi ikke gitt han det igjen. Men denne uka skulle besteforeldrene passe han, og vi testet flaskedrikkingen hans igjen. Nå nekter han å drikke av flaske. Vi gjorde iherdige forsøk både torsdag, fredag og Lørdag, uten hell. Han blir helt krakylsk når vi prøver. Han tar heller ikke smokk, men det syns vi ikke gjør noe.

Nå lurer vi på om det er noen gode råd for hvordan vi skal få han til å ta flaske igjen. Jeg har ikke tenkt å slutte å amme, vil bare kunne ta meg noen timer fri en dag, uten å rykke ut med puppene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære rulle. Du skriver at dere testet flaskedrikkingen hans. Hvem ga flasken, var det besteforeldrene eller du ? Ofte er det lettere at andre gjør det. Om du gjorde det så forventer han noe annet. Prøv at besteforeldrene gir ham flaske. Prøv da forskjellige smokker. Et annet alternativ er en helt vanlig kopp. Hell da forsiktig melken inn i munnen til han får den på tungen og la ham deretter styre det selv ved at tungen kommer frem og han lepjer den i seg. Dette kan fungere. Melken skal da ikke helles inn i munnen slik at han får det i halsen. Han styrer det selv med tungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ville bare si at jeg hadde samme problem. Pjokken ville ikke ta flasken som var med i Avent-pumpe -pakken. Men så prøvde jeg Dr.Brown sin, for den er det litt mykere og mindre smokk på, og da gikk det. Men da kan ikke jeg være i nærheten. Vi har prøvd når jeg har vært borte, faren har gitt, og da gikk det greit. Men så prøvde pappaen å gi rett etter at pjokken hadde vært på fanget mitt, og da var det helt uaktuellt å ta flaske. Så mitt råd er at du prøver forskjellige smokker/flasker, og at du ikke er i nærheten. (selvfølgelig ikke langt unna i tilfelle det ikke funker da..)Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...