Gå til innhold

Bruk av håndklær

Anbefalte innlegg

Gjest manges mor

Tenåringene mine, som dusjer minst en gang om dagen, og bruker nytt badehåndkle, skikkelig stort, hver gang, protesterer når jeg sier de kan bruke håndkleet flere ganger. Man dusjer tross alt for å bli rein, så håndkleet blir jo ikke direkte skittent av å tørke en rein kropp?

De sier jeg er urenslig som kan foreslå noe slikt? Er jeg det? Hva gjør dere andre? Nytt håndkle daglig eller kan man bruke samme i hvert fall etpar ganger før det må til vask?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265928-bruk-av-h%C3%A5ndkl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pontiac

Jeg bruker iallefall ikke det hånkle jeg har tørket håret med for det blir liksom kliss bløtt.

Så lenge håndklærne henges bra opp så de blir luftet til tørk så synes jeg det er helt kurant å buke dem opptil flere ganger, som du sier så er de jo rene :)

Men hvis håndkleet har hengt litt feil og fått sånn "ikkerentlukt" så åker det rett i skittentøyet for min del om det er aldri så lite brukt.

Annonse

Selvsagt bytter jeg ikke håndkle etter hver dusj.

Jeg er ren når jeg har dusjet, ergo blir ikke håndkleet skittent. Byttes ca 1 gang i uka tenker jeg. Vi henger alltid opp dusjhåndklærne til tørk etter bruk da, så de ikke blir liggende og lukte surt.

Gjest Elextra

Tror de at de bor på hotell?

Om de skal bytte håndekle hver dag får de i hvertfall vaske dem selv. Og selv ikke dét hadde jeg akseptert etterhvert tror jeg - det er jo ikke akkurat miljøvennlig å la vaskemaskinen gå så (unødvendig) ofte. Slite på håndklene gjør det også.

Men du er ikke alene - har hørt om flere foreldre, for ikke å snakke om steforeldre, som har samme problemet. Men de tar jo gjerne tak i det da (særlig stemødrene).

Fjern de sværeste håndklærne for en periode.

Og sørg for at alle har knagg eller annet oppheng slik at håndklærne tørker etter hver dusj.

Med hell kan du kanskje legge inn en tue til å tørke gulvet med slik at de ikke legger handkleet på gulvet.

hidi, the scorpion

Ikke etter hver dusj, nei. Da ville det blitt langt over 20 håndklær pr. uke hos oss, og jeg driver ikke noe vaskeri.

Jeg skifter denslags en gang pr. uke. Vi har egne håndklær til håret (bortsett fra han som vasker det hver morgen).

Jeg lo høyt da jeg leste innlegget ditt!

Driver ikke noe vaskeri...

Skal bruke det på mine barn!

*lol*

Annonse

He he. Husker at dette var tema hjemme hos oss da jeg var ungdom. Nå bruker jeg håndklær noen dager uten å vaske de, men den gang ville jeg ha nytt hver dag.

Kanskje det kan være en ide at hun beynner å vaske og brette litt tøy for å hjelpe til og se hvor mye arbeid det blir av kles vask? Få ansvaret for å vaske sitt eget tøy, feks?

Ellers kan det være lurt å ikke bruke så store hånklær at man fyller opp en halv maskin bare med ett.

Gjest bik bok

Vi er 4 stk. i fam., og det vaskes håndklær minst 3 fulle maskiner i uken. De blir ikke brukt noe særlig mere enn etter et bad,dusj.Vi voksne trener også 2-3 ganger i uken. Synes det er greit å fylle opp maskinen med bare håndklær, det er sinnsykt deilig å krype inn i ett helt rent håndkle etter en lang dusj, bad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...