Gå til innhold

Feber en uke etter MMR?

Anbefalte innlegg

Gjest Takker for svar

Snuppa 1,5 år har hatt feber i tre dager nå, bare feber ingen andre symptomer (ikke hoste eller rennende nese eller øreverk), ligger på rundt 39-39,5 men responderer bra på paracet så da går den godt ned.

Fikk MMR vaksinen fredag for en uke siden, HS sa at eventuelle reaksjoner på vaksinen ville komme etter 2 uker . Hun nevnte ikke hvilke reaksjoner som kunne komme, men regner med hun tenkte på feber. Men er det sansynlig at feberen nå skyldes vaksinen? Er jo bare en uke siden.

Hvor lenge venter man med å gå til lege når feberen ikke har noen åpenbar årsak?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265982-feber-en-uke-etter-mmr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Takker for svar

Er det ikke 3 dager med feber og så til lege, tro?

Det er utrolig mange rundt om som er syke for tida, har en febersyk jente her jeg og nå, hun ligger på 39 og sover MYE og spiser ingenting.

Samme her ja, spiser ingenting, sover mer enn vanlig og er ganske sutrete og utilpass. Tenker jeg ringer legen og får en time hvis hun fortsatt har feber i morgen.

Gjest Takker for svar

Billa har fått kjempehøy feber ca fire dager etter vaksninene sine alltid - så jeg ville tippet på at det var det.

Ja, da er det jo gjerne vaksinen da. Hun har ikke reagert på noen av de andre vaksinene, men MMR er kanskje litt "værre"..?

Synes det høres ut som jenta di har fått influensa eller annen virussykdom. Det går jo så mye sånt nå, og folk "ligger som fluer".

De sykdommene som MMR vaksinen beskytter mot har en inkubasjonstid på 14 dager derfor pleier eventuelle reaksjoner å komme sent.

(Men ingen regel uten unntak så klart....)

Jeg synes nok at høy feber i 3 dager med slapphet o.l. er litt vel kraftig reaksjon derfor tror jeg kanskje influensa er mer sannsynlig.

Hvis hun drikker greit, gir god kontakt, tisser jevnlig, responderer på febernedsettende og ikke har tegn til store smerter kan du nok se det an til over helgen.

Annonse

Gjest Takker for svar

Synes det høres ut som jenta di har fått influensa eller annen virussykdom. Det går jo så mye sånt nå, og folk "ligger som fluer".

De sykdommene som MMR vaksinen beskytter mot har en inkubasjonstid på 14 dager derfor pleier eventuelle reaksjoner å komme sent.

(Men ingen regel uten unntak så klart....)

Jeg synes nok at høy feber i 3 dager med slapphet o.l. er litt vel kraftig reaksjon derfor tror jeg kanskje influensa er mer sannsynlig.

Hvis hun drikker greit, gir god kontakt, tisser jevnlig, responderer på febernedsettende og ikke har tegn til store smerter kan du nok se det an til over helgen.

Hun gir god kontakt ja (er ikke sløv eller noe) men er veldig sutrete og klager litt over over smerter (?) (aua)uten at jeg greier å få tak i hvor det er hun evt har vondt... (hun greier ikke forklare/peke på hvor). Hun får jo i seg litt drikke i løpet av dagen, men har reagert på i dag (og litt i går) at bleiene er ganske tørre. Får se hvordan hun er i morgen tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...