Gå til innhold

Morsdag - hva har du gjort for din mor i dag?

Anbefalte innlegg

Ja, vi har jo nettopp snakket om hva familien har gjort for oss. Men hva har vi selv gjort?

Jeg har ikke fått en eneste gratulasjon, og heller ikke sendt avgårde noen til min egen mor. Sendte en koselig sms til ei venninne som er nybakt mor, men det er alt.

Mannen min har jeg kun snakket med i 10 minutter i dag, og det er tvilsomt om jeg får se han mer før jeg legger meg i kveld. Datra mi skjønner ikke noe som helst av dette. Men selv burde jeg vel kanskje funnet på noe til min mor. Kunne jo ikke akkurat gitt henne frokost på senga når jeg sitter her alene uten bil, men hun kommer en tur på sykebesøk snart så da skal hun få en smittefarlig klem tenker jeg.

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg kommer til å ringe min mor senere i kveld.

Selv har jeg aldri synes noe om morsdag, og har overført den tanken til mine tre barn.

Fikk et brev fra min datter i forrige uke, hvor hun skrev hvor mye jeg betydde for henne... Vi lå syke begge to, men hun synes jeg tok så godt vare på henne. Hvem trenger en pålagt morsdag, da?

Eller sønner som kommer så fort jeg trenger hjelp til noe! det betyr så uendelig mye mer en n en blomsterkvast på morsdagen...

Får ikke gjort allverden herfra, men har alliert meg med pappa som fikset litt blomster til mamma og bestemor. (etter nylig influensa var vi ikke særlig ønsket på besøk, de er ikke hos oss særlig ofte uansett)

Har også snakket med dem på tlf idag.

(god bedring til deg forresten!)

Annonse

Vi har kjøpt gave til min mor, og vært til middag hos dem (noe som er en gave i seg selv..;)? Har smset til en venninne også..

Jeg har sendt henne en liten pakke(noe jeg visste hun ønsket seg) med et koselig kort samt litt luksus-sjokolade. Jeg er student og bor 150 mil unna henne,så et besøk ble vanskelig, men jeg har også ringt henne i dag da.

Jeg husker da vi ungene var små. Da var mor- og farsdager stor stas med lang ( og sikkert upraktisk;) ) frokost på senga og selvlagde kort og tegninger som vi hadde laget på skole/barnehage. Jeg husker disse dagene som stor stas og det var en tradisjon som vi holdt lenge på. Og det blir nok garantert en tradisjon som jeg kommer til å videreføre til mine barn når den tid kommer.

Min mor bryr seg ikke om barna sine (unntatt yngste på 14 som dulles med som om han er 4). Etter å ha prøvd å holde kontakt i MANGE år har jeg endelig innsett at jeg "har ikke noen mor", prøver å nyte en slags "frihet" med å ikke streve (og mislykkes) lenger, heller konsentre meg om "normale" mennesker. Med andre ord, synd men sant: helt utenkelig å gjøre noe for henne i dag.....

Annonse

Mamma bor et godt stykke unna. Jeg sendte henne en sms, og vi skal prates på telefon senere idag. Vurderte et postkort, men det ble ikke tid. Ba brødrene mine om å være litt ekstra snill med henne idag, men tviler på de greide det...

Jeg og ungene er hos min mor nå. Kjøpte en stor bukett med tulipaner til henne - hun ble veldig glad for det!

Vi er her noen timer fordi vi maler trappa hjemme - men nå må vi vel hjemover snart....

Mannen min glemte morsdagen - altså ble det ikke noe kaffe på senga på meg i morges :-(

Men jeg tar det ikke så tungt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...