Gå til innhold

Skal hun aldri bli frisk?

Anbefalte innlegg

Søsteren min på snart tre år er syk nesten hele tiden.

Det startet med to omganger feberkrampe da hun var 1,5 år. Etterfulgt av lungebetennelse i mange måneder, astma som gikk over, skarlagensfeber. Nå har hun vært syk i fire uker. Om vinteren er hun vekk fra barnehagen nesten halvparten av dagene. Hun får alt som går, og en masse som ikke går.

Hun har ennå ikke fått MMR-vaksina fordi det alltid har blitt avlyst pga. sykdom når hun skal ha tatt den.

Er det flere som har unger som er syke nesten hele tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266095-skal-hun-aldri-bli-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner noen som hadde sykdom kontinuerlig, inntil de oppdaget at de hadde en stor vannlekkasje under huset. Det var fukt i kjelleren. Etter at de hadde gravd opp under huset, og fått orden på lekkasjen. (tror det var noe vannledninger til kommunen) så har de hatt betraktelig bedre helse.

Det _kan_ jo være mugg, vann/fuktighet i huset som kan ligge og irritere?

Bare et forslag dog, noen barn er jo mye syk.

Kjenner noen som hadde sykdom kontinuerlig, inntil de oppdaget at de hadde en stor vannlekkasje under huset. Det var fukt i kjelleren. Etter at de hadde gravd opp under huset, og fått orden på lekkasjen. (tror det var noe vannledninger til kommunen) så har de hatt betraktelig bedre helse.

Det _kan_ jo være mugg, vann/fuktighet i huset som kan ligge og irritere?

Bare et forslag dog, noen barn er jo mye syk.

Jeg skal foreslå det. Men jeg tviler sterkt. Huset er gjennomrenovert for få år siden, og mamma har jobbet med å inspisere bygninger i mange år.

Annonse

Jeg bare lurte. For jeg synes du virker voksen, men å så har du en søster på 3 år. Så jeg bare lurer! Ikke noe vondt ment!

Jeg nærmer meg de 23, så det er nesten 20 år mellom meg og søsteren min. :-)

Det er mange som tror hun er min datter.

Bare for ordens skyld er ikke foreldrene mine medlemmer av noen sekt eller lignende som sier man skal få så mange barn som mulig. Det er et tiår mellom de to yngste søskenene mine.

Eldstejenta mi var syk omtrent hele første vinteren i barnehagen. Hun hadde også feberkrampeanfall som liten. Pga endel "rare" anfall ble hun testet både for epilepsi og hjertefeil uten at de fant noe.

Først når hun fikk fjerna mandler og polypper rett før treårsdagen, ble det slutt på sykdom. Hun var frisk et helt år etterpå! Nå er hun ni år gammel og sjelden syk.

Eldstejenta mi var syk omtrent hele første vinteren i barnehagen. Hun hadde også feberkrampeanfall som liten. Pga endel "rare" anfall ble hun testet både for epilepsi og hjertefeil uten at de fant noe.

Først når hun fikk fjerna mandler og polypper rett før treårsdagen, ble det slutt på sykdom. Hun var frisk et helt år etterpå! Nå er hun ni år gammel og sjelden syk.

Hva er polypper?

Gjest hvor gammel er du?

Jeg nærmer meg de 23, så det er nesten 20 år mellom meg og søsteren min. :-)

Det er mange som tror hun er min datter.

Bare for ordens skyld er ikke foreldrene mine medlemmer av noen sekt eller lignende som sier man skal få så mange barn som mulig. Det er et tiår mellom de to yngste søskenene mine.

Oki, takk for at du svarte! Da forstår jeg saken! Jeg håper virkelig at din søster skal bli frisk snart! Ikke godt å ha en så syk lillesøster, det er ikke så morro!

Oki, takk for at du svarte! Da forstår jeg saken! Jeg håper virkelig at din søster skal bli frisk snart! Ikke godt å ha en så syk lillesøster, det er ikke så morro!

Ikke noe koselig nei... Men hun er blid og fornøyd allikevel, og ikke redd for sprøyter pga. alle prøvene hun har tatt, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Annonse

Hva er polypper?

Det mange kaller falske mandler. Sitter oppi nesen og kan føre til at man blir tett i nesen (store polypper).

Mine to eldste barn opererte bort polyppene samtidig som de fjernet mandlene. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å fjerne begge deler samtidig.

Gjest hvor gammel er du?

Ikke noe koselig nei... Men hun er blid og fornøyd allikevel, og ikke redd for sprøyter pga. alle prøvene hun har tatt, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Det er bra at hun ikke er redd! Godt det er noe positivt hvertfall!

Det mange kaller falske mandler. Sitter oppi nesen og kan føre til at man blir tett i nesen (store polypper).

Mine to eldste barn opererte bort polyppene samtidig som de fjernet mandlene. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å fjerne begge deler samtidig.

Jeg tror ikke hun er ofte tett i nesen. Det er mest feber og nedsatt allmenntilstand.

Legen oppdager det vel hvis hun trenger å fjerne noe...?

Jeg tror ikke hun er ofte tett i nesen. Det er mest feber og nedsatt allmenntilstand.

Legen oppdager det vel hvis hun trenger å fjerne noe...?

Mine unger var heller ikke tette i nesen, men de tok polyppene i samme slengen. Det er ikke alltid legen sier noe om mandlene selv om ungen er ofte syk. Be legen sjekke mandlene neste gang hun er syk, så får dere en pekepinn på om mandlene er større enn normalt. Jeg kjenner iallefall utrolig mange som har blitt veldig mye friskere etter at mandlene har blitt fjerna.

Mine unger var heller ikke tette i nesen, men de tok polyppene i samme slengen. Det er ikke alltid legen sier noe om mandlene selv om ungen er ofte syk. Be legen sjekke mandlene neste gang hun er syk, så får dere en pekepinn på om mandlene er større enn normalt. Jeg kjenner iallefall utrolig mange som har blitt veldig mye friskere etter at mandlene har blitt fjerna.

Jeg skal nevne det for mamma. Hun er syk nå!

Takk for svar!

*Nikker* Lille Frø hadde halsbetennlser hver mnd i tillegg til annet halsvondt, konstant snørrete og hun tok med seg alt som dro forbi av sykdommer i barnehagen. Legen bare skrev ut resept etter resept på antibiotika.

Til slutt forlangte jeg en henvisning til ønh-lege og han bare kikket inn i munnen hennes og spurte om hun i det hele tatt spiste?! Mandlene hennes var så store at det knapt var åpning mellom dem!

Noen uker senere var mandlene tatt og med unntak av en ørebetennelse like etterpå har hun knapt vært syk siden. Ingen halsbetenneler, ikke noe snørr (bare litt blankt når det er kaldt ute) bortsett fra de få gangene hun er forkjøla, ingen luftveisinfeksjoner. Det er nå 4,5 år siden....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...