Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 18 måneder.De to siste dagene sier hun AU,tar seg til bleia og vil opp på fanget.

Sjekket litt nå i kveld.Ikke sår i rompa, og heller ikke noe synlig utenpå,for og si det sånn.men hun var veldig rød rett på innsiden av kjønnsleppene.

tenkte vi skulle sjekke det opp hos lege imorgen.Siden hun sier AU,kan det jo tyde på at det svir eller noe når hun tisser.

Noen som vet hva dette kan være?Blærekatar?urinveisinfeksjon? Hun går på penicilin nå,kan det være derfor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266120-r%C3%B8d-p%C3%A5-tissen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være UVI ja (urinveisinfeksjon og blærekatarr er såvidt jeg vet det samme), men da trodde jeg ikke man ble rød sånn. Da svir det på innsiden av urinrøret liksom.

Men det er jo veldig vanlig å få sopp når man går på antibiotika, det kan det kanskje være. Vet ikke helt hvordan det ser ut på barn...

Jeg hadde ikke orket å dra til legen bare for det. Jeg hadde smurt henne med inotyol (mirakelsalve, fås på apoteket) og sett det an. Med mindre du vet at hun sier au akkurat når hun tisser da, da kan det være uvi ja. Snuppa mi klarte forøvrig ikke å tisse da hun hadde uvi, hun tisset bare etter at hun hadde sovnet og kroppen slappet helt av. Litt upraktisk ettersom hun akkurat hadde sluttet med nattbleier...

Jeg hadde ikke orket å dra til legen bare for det. Jeg hadde smurt henne med inotyol (mirakelsalve, fås på apoteket) og sett det an. Med mindre du vet at hun sier au akkurat når hun tisser da, da kan det være uvi ja. Snuppa mi klarte forøvrig ikke å tisse da hun hadde uvi, hun tisset bare etter at hun hadde sovnet og kroppen slappet helt av. Litt upraktisk ettersom hun akkurat hadde sluttet med nattbleier...

Men kan jeg smøre på innsiden av kjønnsleppene? Syns jo ingenting utenpå.Må liksom brette de litt til siden.

Hun våkner også på natten og ynker seg.Lurer litt på om det svir...

Men kan jeg smøre på innsiden av kjønnsleppene? Syns jo ingenting utenpå.Må liksom brette de litt til siden.

Hun våkner også på natten og ynker seg.Lurer litt på om det svir...

Ja, det går helt fint. Salven svir ikke, men er mirakuløs mot rød hud.

Men du bør selvsagt tenke over hva hun spiser og drikker om dagen. Har hun begynt med en ny juice? Snuppa mi reagerte fryktelig på jordbæryoghurt da hun var 3-4 år gammel. En yoghurt og det tok et par-tre timer så hadde hun omtrent kjøttsår nedentil! Hun kan fremdeles ikke drikke så mye appelsinjuice f.eks., men den eplejuicen fra Nora som er lavsyre går greit.

Annonse

Siden jenta di går på penicillin gjetter jeg på soppinfeksjon. Medisinen forstyrrer bakteriefloraen slik at soppen får blomstre opp.

*Tenker høyt* Hva med å forsøke Canesten krem? Det får du jo reseptfritt på apoteket. Hjelper mot sopp. Står ingenting i felleskatalogen om at den ikke kan benyttes av barn, men kanskje best å sjekke med legen/apoteket...?

Ved soppinfeksjon er det dessuten lurt å unngå sukker i alle former og gjerne spise Biola yoghurt for å gjenopprette god bakterieflora.

Noen smører også med yoghurt naturell nedentil mot sopp pga de gode bakteriene

Om du vil være helt på den sikre siden leverer du en urinprøve hos legen for å utelukke blærekatarr. På apoteket får du kjøpt eget utstyr til å ta urinprøve av bleiebarn.

Du kan smøre henne der med naturell yoghurt. Nei, jeg tuller ikke... Det både lindrer og bremser soppangrep.

I tillegg bør du gi henne melkesyrebakterier for å gjenopprette den naturlige floraen. (I hele kroppen) Dette er viktig!!!

Penicillin dreper den naturlige bakteriefloraen som holder sopp og uhumskheter borte.

Derfor bør hun få noe som heter INT B2 som du får i helsekosten. Biola holder ikke. Det er ikke en tiendedel av de bakteriene hun trenger i biola... Disse er spesielt laget for barn fra ett til sju år. Søk etter int B2 på nett om du tviler.

Til legene: NÅR skal dere begynne å informere folk om at de trenger dette ved antibiotiske kurer?? Jeg har ikke tall på hvor mange som har kommet til meg med trøbbel etter slike kurer. Det er det samme hver gang; Sopp og fordøyelsesproblemer! Det er jo så enkelt å forebygge med noen probiotiske bakterier...!

Du kan smøre henne der med naturell yoghurt. Nei, jeg tuller ikke... Det både lindrer og bremser soppangrep.

I tillegg bør du gi henne melkesyrebakterier for å gjenopprette den naturlige floraen. (I hele kroppen) Dette er viktig!!!

Penicillin dreper den naturlige bakteriefloraen som holder sopp og uhumskheter borte.

Derfor bør hun få noe som heter INT B2 som du får i helsekosten. Biola holder ikke. Det er ikke en tiendedel av de bakteriene hun trenger i biola... Disse er spesielt laget for barn fra ett til sju år. Søk etter int B2 på nett om du tviler.

Til legene: NÅR skal dere begynne å informere folk om at de trenger dette ved antibiotiske kurer?? Jeg har ikke tall på hvor mange som har kommet til meg med trøbbel etter slike kurer. Det er det samme hver gang; Sopp og fordøyelsesproblemer! Det er jo så enkelt å forebygge med noen probiotiske bakterier...!

Det er jo ikke alle som får sopp-problemer da. Både Snuppa og jeg hadde en periode et utall antibiotikakurer (før vi tok mandlene begge to!), men ingen av oss hadde noen problemer med sopp i det hele tatt.

Gjest morentilfire

Ja, du har helt rett, Aina.

Penicillin dreper den naturlige bakteriefloraen vi har. Også ørebetennelser kan bli en synergieffekt. Takk for tips om yogurt! Ville aldri ha tenkte på det. Hos mine har vanlige salver hjulpet og svien har gitt seg. Men er glad for nye tips.

Det er jo ikke alle som får sopp-problemer da. Både Snuppa og jeg hadde en periode et utall antibiotikakurer (før vi tok mandlene begge to!), men ingen av oss hadde noen problemer med sopp i det hele tatt.

Neida, det er sant:-) Jeg har hatt antibiotikakurer selv og har sjelden vært plaget med sopp. Men jeg har til gjengjeld fått andre problemer med immunforsvaret, som at jeg lettere blir forkjølet etter en slik kur.

Det er nok lurt å bygge opp normalfloraen uansett, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...