Gå til innhold

Til tannlege i 1 klasse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest individuelt

Første tannlegebesøk her er når de er 3 år gamle.

Da ser tannlegen det an, om de trenger å komme hvert år eller om de kommer annenhvert år.

Hos oss var vi annenhvert år, helt til hun fikk ordentlig tannverk .... da hadde tannlegen oversett ett hull (tar jo ikke røntgen når de er der de første gangene), dette hadde forplantet seg til nabotanna også, tannlegen ville helst ikke trekke, så han borra og fikk tettet hullene, han kunne ikke garantere om det ville "holde", så hvis hun klaget over vondt i tennene igjen måtte vi komme med en gang, for da måtte han kanskje trekke allikevel. Dette er nå 4 måneder siden, hun har ikke hatt vondt, så jeg håper for tannstillingen sin del at han klarte å redde tennene.

Annonse

Gjest Elextra

Det tror jeg ikke er likt overalt.

I Oslo er de i hvert fall ikke hos tannlegen hvert år. Mulig at de som har vist seg å ha større behandlingsbehov enn gjennomsnittet kalles inn oftere enn andre.

Er det virkelig bare annenhvert år? Det er sjelden. Da jeg gikk på skolen var det hvert år.

Om en har et begynnende hull kan jo tannen nærmest ha råtnet bort før den da blir behandlet. Hadde mye hull i tennene selv som liten, og vil vurdere å ta barna mine til privat tannlege årlig, tror jeg.

Hun var der da hun var 5 1/2 år, så deretter nå som 7 1/2. Nå skal hun få innkalling om ett år fordi det var antydninger på melkejekslene. Fikk beskjed om å pusse bedre der, samt bruke tanntråd. Pusse bra gjør vi hele tiden, gir fluor. Men nå er det ingen bønn: det er tanntråd hver kveld.

Altså er det annethvert år, men hvert år hvis det viser seg å være "noe". Vi bor i Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...