Gå til innhold

Musikkundervisning i 1. klasse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at musikk blir brukt i de fleste timene utover hele dagen.

De starter dagen med å synge, de danser, de synger på engelsk osv.

Tror nok at musikken blir ivaretatt.

Etterhvert blir de vel også introdusert for diverse instrumenter også.

Nå gikk min gutt i 1. klasse ifjor, _før_ kunnskapsløftet...

Han har hatt musikk en gang i uka både i fjor og i år. I tillegg synger de mye i de andre skoletimene, og de har jevnlig samlinger med hele skolen der de har allsang. Skolen har vært med på Postivt Skolemiljø, og bruker endel av tingene derfra fremdeles.

Musikk er viktig!

Gjest hos oss

Jeg underviser i musikk i 1.klasse. Men vi driver ikke notelære, akkurat!;-)

Det går mer på å lære om lyder, om stemmene våre, om ekko, om lydkulisser til hørespill, dramatisering av enkle, klassiske stykker..

Ellers blir det sunget masse ellers, i andre timer, også.

I 3. klasse får de blokkfløyter, og notelæa bagynner.

Som de andre her sier, så integreres musikken mer i de andre fagene. Andreklassingen min har av og til musikk i musikkrommet, men ikke hver uke, tror jeg.

Skolen er også flinke til å ta i mot ulike grupper som fremfører musikk for barna, både klassisk musikk, folkemusikk og hip-hop :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...