Gå til innhold

H-melk eller morsmelkerstatning


Gjest ninnie

Anbefalte innlegg

Gjest ninnie

Hei, jeg har en gutt på 10 1/2 mnd. som jeg fremdeles ammer. Han har bl.a. alltid "fått pupp" hver kveld før han legger seg (jeg tror kanskje vi har gitt han flaske et par ganger, men det er mange måneder siden). Dette har blitt et veldig fast "rituale" (etter kveldsstellet og rett før han legges), og en kosestund for begge to. Som regel er han trøtt og sutrete når vi tar på pysj (eller blir det da, skjønner vel at nå er det natt), og da er puppen en "reddende engel"...... Det samme gjelder morgenpuppen (vanligvis ved 5-6 tiden, hvorpå han sovner igjen).

Jeg skal være borte noen dager om ikke så lenge (kun 1 dag/natt om gangen, men tre ganger), og det blir da umulig for meg å gi han kveldspuppen. Pappa må derfor gi "kosen" på annen måte. Vi er selvfølgelig veldig spente på hvordan dette skal gå (og har tenkt å prøve dette før jeg skal bort). Er det forresten noen som har erfaringer med _hvordan_ dette kan gjøres?? Kopp i armkroken til far??? (har prøvd å gi han flaske, men den bare lekte han med.... Kopp derimot, drikker han av).

"Hovedspørsmålet" er imidlertid: Kan jeg gi han H-melk (oppvarmet?) eller bør han få erstatning ? Og hvilket merke er i tilfelle "best" ? (Det er veldig lenge siden jeg pumpet meg, og tanken på å pumpe meg igjen er lite fristende, dessuten vet jeg ikke hvor mye jeg får ut). Han har fått H-melk kun 1 gang (blandet med grøt), men reagerte ikke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære ninnie. Det er greit å gi H-melk av kopp. Mye nærhet og kroppskontakt fra pappa er fint. Kan kanskje være lurt å håndmelke deg når du er borte slik at ikke melkemengden din avtar. Lykke til, det går ofte bedre enn en hadde tenkt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...