Gå til innhold

Kolikk: Arv, miljø eller "bare uflaks"?

Anbefalte innlegg

Siden vi har fått 2 kolikkbarn av 2 mulige så må jeg bare stille spørsmålet. Skyldes dette arv, miljø eller uflaks. Jeg ser på oss som gode foreldre som ikke er tapt bak en stol eller hva det nå enn heter....så hvorfor får våre barn kolikk. Ønsker i terorien 3 barn, men vet sannelig ikke om jeg orker :)

Det ser heldigvis ut som minstemor stort sett er kvitt problemet nå selv om hun av og til fremdeles kan få seg en raptus i ny og ne. Hun kan i det minste sove 3 timer i slengen - hipp hurra! Men storforlangende som jeg er så gleder jeg meg til hun kan sove lengre økter på natta. Vet at andre barn gjør det og så vidt jeg husker hadde storesøster en 5 timers økt fra 2,5 måneds alder.....Lissmor er 3 måneder nå og jeg venter i spenning. PS Lissmor skal få velling fra 4 måneders alder - basta! Og til alle dere som nå klør etter å gi meg gode råd angående kolikk - ellers takk - vi har prøvd ALT og ingenting biter på våre små kun at tiden går! Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266532-kolikk-arv-milj%C3%B8-eller-bare-uflaks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Uflaks" ?

Vårt første barn var ei jente, og hun var en engel. Andremann var gutt, og han skrek i 6-8 timer hver dag i 4 måneder. Kan ikke komme på noe som helst som hjalp...og vi prøvde mye.

Følte nesten ikke at jeg ble kjent med ham, jeg...før kolikken var over.

Sliten ?...herregud. Jeg kaldsvetter fremdeles når jeg hører kolikkhyl fra andre barn...og nå er gutten fire år :)

Gjest trultemor26

"Uflaks" ?

Vårt første barn var ei jente, og hun var en engel. Andremann var gutt, og han skrek i 6-8 timer hver dag i 4 måneder. Kan ikke komme på noe som helst som hjalp...og vi prøvde mye.

Følte nesten ikke at jeg ble kjent med ham, jeg...før kolikken var over.

Sliten ?...herregud. Jeg kaldsvetter fremdeles når jeg hører kolikkhyl fra andre barn...og nå er gutten fire år :)

Vår første er også jente og var (og er) englebarn. Andremann er gutt (6 uker) og holder det gående om kveldene. Vi har akkurat begynt med å prøve ut ting som kan hjelpe.

Knerten er født før termin. Snuppa kom over termin. Vet ikke om det kan ha noe å si jeg, på tarmene og sånn.

Jeg har hørt at kiropraktor kan hjelpe mange babyer med kolikk. Og her på dol leste jeg vel i dag eller går at en bestemt type melkesyrebakterier spesielt beregnet på babyer kan hjelpe, at kolikk i en del tilfeller kan skyldes et umodent tarmsystem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...