Gå til innhold

Når sjekkes tannstillingen?

Anbefalte innlegg

jeg har en gutt som blir to år til våren.

Han totter.

Han fikk tenner tidlig.

Nå ser jeg at hjørnetanna nede er kjempeskjev og presser veldig mot tanna ved siden av. Trodde nesten det var ei tann som hadde blitt delt...

Når skal han sjekkes?

Er det noe kontroll av tennene på toårs kontrollen på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266610-n%C3%A5r-sjekkes-tannstillingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannstilling

Ååå???

Hvorfor er det så hysteri rundt barn på 3-4 som totter da da??

Kommer an på hvem som er hysteriske det ....

Tannlegen vår er ikke hysterisk pga tott og sutt iallefall ... jeg ville at han skulle nevne det (å slutte med sutten) for vår minste da hun var til tannlegen for første gang (3 år gammel).

Nei, det kom han ikke til å gjøre, noen barn blir skremt bare av selve tannlegen, så han ville ikke være den som også skulle "ta vekk" den kjære kosen. Jeg spurte om hva han mente om sutt og tott, det hadde ingenting å si var hans kommentar.

Jeg selv brukte totten til jeg var godt over skolealder, jeg har IKKE utstående tenner. Begge barna våre brukte sutt til ca 3 1/2 - 4 års alderen, de har helt normal tannstilling.

Gjest venter tredjemann

Kommer an på hvem som er hysteriske det ....

Tannlegen vår er ikke hysterisk pga tott og sutt iallefall ... jeg ville at han skulle nevne det (å slutte med sutten) for vår minste da hun var til tannlegen for første gang (3 år gammel).

Nei, det kom han ikke til å gjøre, noen barn blir skremt bare av selve tannlegen, så han ville ikke være den som også skulle "ta vekk" den kjære kosen. Jeg spurte om hva han mente om sutt og tott, det hadde ingenting å si var hans kommentar.

Jeg selv brukte totten til jeg var godt over skolealder, jeg har IKKE utstående tenner. Begge barna våre brukte sutt til ca 3 1/2 - 4 års alderen, de har helt normal tannstilling.

En av våre var veldig glad i smokk og når han var inne til 2,5 års kontroll kunne de se at tennene begynte å bli skjeve. Hun sa at det spilte ingen rolle i den alderen, men at de anbefalte at man sluttet med smokk senest ved 4 års alderen.

hidi, the scorpion

Ååå???

Hvorfor er det så hysteri rundt barn på 3-4 som totter da da??

Fordi noen mener at det kan påvirke kjevebenet, men nyere undersøkelser har vist at dette ikke er riktig..

Tannstilling blir sjekket i 11-12 års alderen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...