Gå til innhold

Skolesekretær i grunnskolen

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrigpetra!

Noen her som har denne type jobb? Har lyst til å søke en ledig stilling i nabokommunen. Den er på 86,5% og regner med at det er fri i skolens ferier. Hva er arbeidsoppgavene i en slik stilling - er det ganske likt som hvilket som helst annen sekretærstilling. Og hva slags lønn kan man regne med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266631-skolesekret%C3%A6r-i-grunnskolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke fri i ferien alle steder

Jeg har ikke den type jobb, men kjenner ei som har.

Hun har ikke fri i skolens ferier. Jeg vet ikke om det er slik over alt men. Hun har som regel fri i juli, og begynner på igjen et par uker før skolen starter.

86,5% tilsvarer at man jobber skoledagene ja. :)

Har ikke erfaring fra grunnskolen, men regner med brevskriving, timelister, møtereferat, egenmeldinger/sykemeldinger, kopiering, regnskap, lønn, (eller de to siste er kanskje felles for hele kommunen).. Vet ikke helt hva slags elevgreier du kan få med å gjøre, klarer ikke helt å tenke overførbart fra der jeg har litt erfaring...

Jeg har ikke den type jobb, men kjenner ei som har.

Hun har ikke fri i skolens ferier. Jeg vet ikke om det er slik over alt men. Hun har som regel fri i juli, og begynner på igjen et par uker før skolen starter.

Tror at man har fri i skolens ferier i grunnskolen, men ikke hvis man jobber på videregående skoler el. høyere.

Gjest omtrent slik?

Jeg fikk tilbud om en tilsvarende stilling, men i vgs. Det var 90%, noe som utgjorde full dag 5 dg/uke, men fri i alle skoleferier.

Vanlig, allsidig kontorarbeid. Betjene tlf, post, epost, oppdatere hjemmesider, litt regnskap, osv osv. Lønna var ikke så mye å hoppe i taket for. 270' for full stilling.

Jeg har denne type jobb, men i kulturskolen.

Det er ikke fri i skolenes ferier, man jobber vanlig 37,5 timers uke med 5 ukers ferie. I skoleferiene er det stille og rolig så man kan få unna endel oppgaver, og særlig rett før skolestart er det rimelig hektisk med å få på plass timeplaner etc.

Jeg pleier derimot å avspasere endel i skolenes ferier, akkurat som lærerene gjør...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...