Gå til innhold

Gripe an infam 7-åring...?

Anbefalte innlegg

Bestis til gutten vår har en oppførsel som vi er bekymret for. Han røper hemmeligheter for å se hvor lei seg gutten vår blir (han forteller selv til gutten vår og resten av flokken at dette er grunnen), han har frydet seg over å sagt at han har gått i medisinskapet mitt og tatt medisiner (helt klart for å se hvor redd jeg ble), etter å ha slukt i seg ting agert allergi-anfall, fortalt sønnen min at jeg er stygg (for så vidt ganske morsomt, jeg har humor, men det ble gjort for å såre), spurt om vi eier huset, eller "om vi bare er sånne som leier"... Det er liksom ikke uskyldige spørsmål, men jeg har aldri vært borte i noen så små som er, unnskyld fælt uttrykk: infam. Vi setter grenser for ham når han er på besøk her. Må innrømme at jeg ikke tør å ta det opp med foreldrene hans. Vil også at gutten vår skal ordne opp selv, at vi kan gi ham råd om hva han skal gjøre når slike situasjoner oppstår. Huff, dette ble vel mer et hjertesukk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266636-gripe-an-infam-7-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo si som trøst til sønnen din at det var ikke en god venn når han gjorde sånn og sånn. Så plasserer du ihvertfall ansvaret. Ellers har jeg selv måttet si til barn at de feks må roe seg ned litt når de er på besøk.

Den medisinhistorien hadde jeg absolutt fortalt foreldrene.

Jeg vil gjerne vite det om mine barn gjør noe galt, og det bør foreldrene til gutten din også.

Eventuelt kan du sende han hjem når han gjør noe dumt.

Vi har en liknende nabo- dog litt yngre. Vi har funnet ut at hun egentlig er kontaktsøkende og trenger grenser, noe som mangler titalt i hennes hjem. Utad er det flott fasade men barna går for lut og kaldt vann. Vi hold lenge på med grensesetting og foklaring til jenta, men har n å gitt opp. Har penset vår datter inn på andre slik at hun nå har en annen bestis. Det har gått så langt at jeg ikke orker å ha nabojenta inn i huset med alt det det fører med seg.Besteforeldrene er klar over problemet og prøver så godt de kan når de passer barna- ganske ofte. men de ringer ofte rudt til naboer for å få avlastning fra "drittungen". Vi har prøvd, men gitt opp.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...