Gjest just4fun Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Gubben i huset klager for det meste på den usunne "drittmaten" som blir servert her i huset til middag! Nå er jeg så lei av å bare bli hakket på!!! Jeg gjør så godt jeg kan... Men ungene har tusen ting de er med på, og gubben trenger aldri være med de, jeg skal trene, og huset skal holdes sånn nogenlunde i orden. Jeg klarer rett og slett ikke å putte inn skikklig middager med grønnsaker, poteter og saus fra bunn på denne tiden jeg, ikke hver dag i alle fall! På mandag ble det tomatsuppe med egg og baguetter, i går ble det karbonader og spaghetti og i dag ble det en Grandiosa (DET er sjeldent altså...) Hvordan gjør dere dette med middag hver dag når det er trening og andre ting som må gjøres og?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Kan ikke han lage middag da? Be han komme med meny forslag, du er kona/kjæresten/samboeren hans ikke hans personlige kokke eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Du får be mannen din lage middag sjøl. Men det trenger ikke ta så lang tid å lage sunne middager heller. Poser med grønnsaksblandinger er kjapt å lage og kan blandes i fiskeretter og spagetti-retter. Ellers tar det ikke lang tid å koke noen brokkoli, kappe opp litt løk, tomater. Det er bare å bruke fantasien. Å lage en salat er gjort på en-to-tre. Har ofte lettvinte middager vi også. Hvis vi har dårlig tid, tar vi f.eks en karbonade, eller fiskekake på brødskive, men jeg kapper opp litt argurker, tomater, purreløk osv.Alt etter som hva man har ved siden av, for at vi ihvertfall skal få i oss litt av forskjellige vitaminer. Fredager er for oss pizzadag:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Da hadde jeg vist mannen i huset hvor kjøleskap, komfyr og gryteskapet var hen. Så hadde jeg sendt han på butikken, uten handlelapp, så han kunne komme på sunne, flotte middagstips selv. Det hadde _jeg_ gjort! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Kjemperask rett: 1 pk Kinesiske Wokgrønnsaker (selges i alle dagligvarer) tilsetter soyasaus som smak 1 pk oppskjært svinekjøtt eller kylling 2 pk nudler som tilbehør Ellers synes jeg tomatsuppe er kjempegodt og tror ikke det er noe dårlig måltid tilsatt egg. I sverige kjøper vi kylling indrefilet i frysedisken. Det er mye mindre biter og tar raskere tid å steke. Å steke de pluss ris og en pakke saus tar heller ikke så lang tid. Ellers hadde vi mye glede av Ingrid Espelids matkalender med forslag til hver uke en stund, selv om det tok en stund før jeg skjønte at salat som tilbehør ikke sto blant ingridiensene. Men de fleste rettene tok ikke så lang tid. Kjøp deg en kokebok du liker, med forslag. Men jeg er enig med de andre her, det er jo ikke bare du som skal lage middag!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et forslag Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Sett på poteter. Ta kjøttboller (de fra ikea er gode) oppi brun saus. Lag brun saus fra pakke først. Ha til rødkål (kjøp en pakke) og grønnsaker (frosne fra frysen). Det går veldig raskt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg sier som de andre her - hvem er det som har forbundt ham å lage mat da?! Blir det klager på maten jeg lager så får han lage maten sjøl. Enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hva med at han kommer med forslag eller selv lager middag hvis han er så kjip? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Lag pastasaus fra bunnen av i en helg eller en kveld du har god tid. Lur i både selleri, gulrot eller andre grønnsaker dere liker - ungene lukter garantert ikke lunta. Lag stor porsjon og frys ned. Middager jeg ofte tyr til: Lag brun saus (jeg bruker pose!) ferdig, ha i kjøttboller, så varmer de seg der. Hjemmelaga potetmos ved siden av (kok potetene i biter, så går det fortere!), kok et par fedd hvitløk sammen med potetene for å få litt touch på smaken, hell av vannet, tilsett en klatt smør, litt melk, salt&pepper og mos. Server dampa broccoli ved siden av. Hjemmelaga fiskegrateng - lag tjukk hvit saus, tilsett litt revet muskat, salt&pepper, ha i fisk i terninger (fileter fra frysedisken er yppelig!), la det putre litt før du avkjøler og tilsetter 3-4 egg og litt kokt makaroni. Steikes i form på 200 grader i ca 45 min, server med evt kokte poteter og gulrøtter. Går ganske fort å lage ferdig, så hvis du gjør det kveldne i forveien, er det bare å hive den i ovnen og koke gulrøtter og poteter. Hjemmelaga pizza er SÅÅÅ mye bedre enn Grandis, og det er ganske fort å lage hvis du setter deigen kvelden i forveien (eller samme morgen, det er gjort på under 10 min!) og lar den kaldheve i kjøleskapet. Her har du min oppskrift, den er ganske idiotsikker: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2124606 Pasta med salviesmør: Fres noen kyllingfileter raskt, ha de over i en ildfast form sammen med hele fedd hvitløk, siver av sitron og gjerne noen løkbiter, strø salt over og ha de i ovnen på 200 grader. Smelt litt smør i en liten kjele, ha oppi noen skiver sitron og hele fedd hvitløk og blader av fersk salvie, la det frese sammen. Kok fersk pasta (1 minutt) mens du siler smøret, sil vannet av pastaen og ha den tilbake i gryta, ha smøret over og rør sammen. Legg opp på tallerken pasta, kylling og ha revet fersk parmesan og litt salt og nykverna pepper over. Server med ruccolasalat med pinjekjerner over (ristes i tørr panne). jeg laga det i går, det tok under en halvtime. Prøv et par av oppskriftene, det er kjemperaskt og greit. Forresten synes jeg mannen din er en skikkelig wanker, og kan lage middagen sin sjøl dersom han er så misfornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Spør som de andre: Hvorfor kan ikke han lage maten: Om han av praktiske grunner ikke kan, hvorfor bidrar han ikke med innspill til meny og handling? I de fleste familier er vel matlaging noe man deler på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Med den overskriften trodde jeg det var barna dine som klagde på maten. Mannen din må være veldig modig som våger å klage på maten når han ikke lager den selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Med den overskriften trodde jeg det var barna dine som klagde på maten. Mannen din må være veldig modig som våger å klage på maten når han ikke lager den selv! "Mannen din må være veldig modig som våger å klage på maten når han ikke lager den selv! " Godt sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Lag pastasaus fra bunnen av i en helg eller en kveld du har god tid. Lur i både selleri, gulrot eller andre grønnsaker dere liker - ungene lukter garantert ikke lunta. Lag stor porsjon og frys ned. Middager jeg ofte tyr til: Lag brun saus (jeg bruker pose!) ferdig, ha i kjøttboller, så varmer de seg der. Hjemmelaga potetmos ved siden av (kok potetene i biter, så går det fortere!), kok et par fedd hvitløk sammen med potetene for å få litt touch på smaken, hell av vannet, tilsett en klatt smør, litt melk, salt&pepper og mos. Server dampa broccoli ved siden av. Hjemmelaga fiskegrateng - lag tjukk hvit saus, tilsett litt revet muskat, salt&pepper, ha i fisk i terninger (fileter fra frysedisken er yppelig!), la det putre litt før du avkjøler og tilsetter 3-4 egg og litt kokt makaroni. Steikes i form på 200 grader i ca 45 min, server med evt kokte poteter og gulrøtter. Går ganske fort å lage ferdig, så hvis du gjør det kveldne i forveien, er det bare å hive den i ovnen og koke gulrøtter og poteter. Hjemmelaga pizza er SÅÅÅ mye bedre enn Grandis, og det er ganske fort å lage hvis du setter deigen kvelden i forveien (eller samme morgen, det er gjort på under 10 min!) og lar den kaldheve i kjøleskapet. Her har du min oppskrift, den er ganske idiotsikker: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2124606 Pasta med salviesmør: Fres noen kyllingfileter raskt, ha de over i en ildfast form sammen med hele fedd hvitløk, siver av sitron og gjerne noen løkbiter, strø salt over og ha de i ovnen på 200 grader. Smelt litt smør i en liten kjele, ha oppi noen skiver sitron og hele fedd hvitløk og blader av fersk salvie, la det frese sammen. Kok fersk pasta (1 minutt) mens du siler smøret, sil vannet av pastaen og ha den tilbake i gryta, ha smøret over og rør sammen. Legg opp på tallerken pasta, kylling og ha revet fersk parmesan og litt salt og nykverna pepper over. Server med ruccolasalat med pinjekjerner over (ristes i tørr panne). jeg laga det i går, det tok under en halvtime. Prøv et par av oppskriftene, det er kjemperaskt og greit. Forresten synes jeg mannen din er en skikkelig wanker, og kan lage middagen sin sjøl dersom han er så misfornøyd. Hvordan skal jeg få overbevist ungene om at min hjemmelagde pizza ER mye bedre enn grandis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skram Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Spør som de andre: Hvorfor kan ikke han lage maten: Om han av praktiske grunner ikke kan, hvorfor bidrar han ikke med innspill til meny og handling? I de fleste familier er vel matlaging noe man deler på. Hei flinka (-: Om dere begge er i jobb vell å merke ,er det opplagt at dere deler oppgaver i hjemmet ,hver deres dager på å overraske hverandre ,hiv ballen til han ,og se om han fakker (-: Pass deg så du ikke går i den graven at du skjemmer bort gubben ,bank i bordet og sett deg i respekt ,du skal jammen trene med den beste samvittighet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvordan skal jeg få overbevist ungene om at min hjemmelagde pizza ER mye bedre enn grandis? Lage den oftere. Og la dem være med på å bake småpizzaer og la dem velge hva de vil ha oppå. Vi hadde tivolistemning på kjøkkenet for to uker sida - laga pizza med familiegruppa hjemme. Stor suksess. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei flinka (-: Om dere begge er i jobb vell å merke ,er det opplagt at dere deler oppgaver i hjemmet ,hver deres dager på å overraske hverandre ,hiv ballen til han ,og se om han fakker (-: Pass deg så du ikke går i den graven at du skjemmer bort gubben ,bank i bordet og sett deg i respekt ,du skal jammen trene med den beste samvittighet Var denne meldingen til meg - eller til trådstarter kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Den som klager får gjøre noe med saken selv!!! Ellers må jeg innrømme at jeg trenger også ordentlige middag. Men vi har nok ikke så stressende liv. Snuppa trener en gang i uka, og jeg to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skram Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Var denne meldingen til meg - eller til trådstarter kanskje? jeg beklager (-: du skjønte hvertfall meningen , uff min iver 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kyllingen i ovnen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Lag pastasaus fra bunnen av i en helg eller en kveld du har god tid. Lur i både selleri, gulrot eller andre grønnsaker dere liker - ungene lukter garantert ikke lunta. Lag stor porsjon og frys ned. Middager jeg ofte tyr til: Lag brun saus (jeg bruker pose!) ferdig, ha i kjøttboller, så varmer de seg der. Hjemmelaga potetmos ved siden av (kok potetene i biter, så går det fortere!), kok et par fedd hvitløk sammen med potetene for å få litt touch på smaken, hell av vannet, tilsett en klatt smør, litt melk, salt&pepper og mos. Server dampa broccoli ved siden av. Hjemmelaga fiskegrateng - lag tjukk hvit saus, tilsett litt revet muskat, salt&pepper, ha i fisk i terninger (fileter fra frysedisken er yppelig!), la det putre litt før du avkjøler og tilsetter 3-4 egg og litt kokt makaroni. Steikes i form på 200 grader i ca 45 min, server med evt kokte poteter og gulrøtter. Går ganske fort å lage ferdig, så hvis du gjør det kveldne i forveien, er det bare å hive den i ovnen og koke gulrøtter og poteter. Hjemmelaga pizza er SÅÅÅ mye bedre enn Grandis, og det er ganske fort å lage hvis du setter deigen kvelden i forveien (eller samme morgen, det er gjort på under 10 min!) og lar den kaldheve i kjøleskapet. Her har du min oppskrift, den er ganske idiotsikker: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2124606 Pasta med salviesmør: Fres noen kyllingfileter raskt, ha de over i en ildfast form sammen med hele fedd hvitløk, siver av sitron og gjerne noen løkbiter, strø salt over og ha de i ovnen på 200 grader. Smelt litt smør i en liten kjele, ha oppi noen skiver sitron og hele fedd hvitløk og blader av fersk salvie, la det frese sammen. Kok fersk pasta (1 minutt) mens du siler smøret, sil vannet av pastaen og ha den tilbake i gryta, ha smøret over og rør sammen. Legg opp på tallerken pasta, kylling og ha revet fersk parmesan og litt salt og nykverna pepper over. Server med ruccolasalat med pinjekjerner over (ristes i tørr panne). jeg laga det i går, det tok under en halvtime. Prøv et par av oppskriftene, det er kjemperaskt og greit. Forresten synes jeg mannen din er en skikkelig wanker, og kan lage middagen sin sjøl dersom han er så misfornøyd. Hvor lang tid trenger kyllingen i ovnen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvor lang tid trenger kyllingen i ovnen? Det er jeg dessverre ikke helt sikker på. Jeg lagde det i går, men da brukte jeg Livérsekylling, og den er mye større. Men den stod litt over en halv time. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.