Gå til innhold

engangsstønad=ikke noe til pappan?

Anbefalte innlegg

Skikkelig urettferdig syns jeg...om jeg tar engangsstønad, vil ikke pappan ha rett til noe permisjon med "lønn" fra nav? ikke en eneste liten dag en gang?

Jeg er student men mottar også attføringspenger på 250 000 i året og vet ikke hva som lønner seg...han tjener til vanlig 620 000, men om han tar all permen som jo er lov når jeg er student,vil han jo få 377 000 delt på tolv hver måned...hvis han tar utvidet perm dvs...et par måneder..er jo det mulig men da må jeg fortsette attføringsopplegget mitt for at vi skal ha "råd" til hans perm. Har to barn fra før og en drøss av gjeld...noen råd og tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266649-engangsst%C3%B8nadikke-noe-til-pappan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, far kan ta ut permisjon, han har egen opptjeningsrett!

"Når mor ikke har opptjent rett til fødselspenger kan faren ta ut foreldrepenger i opptil 145 eller 195 dager (29 eller 39 uker)." (kopiert fra nav sine nettsider)

Jo, men da kan vel ikke moren ta ut engangsstønaden i tillegg?

Joda, far kan ta ut permisjon, han har egen opptjeningsrett!

"Når mor ikke har opptjent rett til fødselspenger kan faren ta ut foreldrepenger i opptil 145 eller 195 dager (29 eller 39 uker)." (kopiert fra nav sine nettsider)

..kan jeg da ta engangsstønad?

Annonse

Nei, det tror jeg ikke, det ville jo blitt urettferdig ettersom familien da får både engangsstønad og lønnet permisjon.

Joda, moren tar fremdeles ut engangsstønad, siden pappaens permisjon er såpass mye kortere. Han kan ikke ta over før det har gått seks uker siden fødselen, så vidt jeg husker.

Ikke samtidig som faren tar permisjon nei. Ring trygdekontoret ditt for å få helt klarhet i det, men du ser også at det blir feil om dere skal kunne ta ut begge deler?

Du snakker om ting du ikke vet noe om ;)

Hun kan ta ut engangsstønad i tillegg til at faren tar permisjon. Hans rett til permisjon (om moren ikke har opptjent det) er kortere, derfor er det helt korrekt at man i tillegg får engangsstønad.

Du snakker om ting du ikke vet noe om ;)

Hun kan ta ut engangsstønad i tillegg til at faren tar permisjon. Hans rett til permisjon (om moren ikke har opptjent det) er kortere, derfor er det helt korrekt at man i tillegg får engangsstønad.

Jøsses. Reglene endrer seg skjønner jeg. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...