Gå til innhold

Anbefalt samværsform for barn under 1 1/2 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fagfolk anbefaler ikke 50/50 deling for barn under 3 år.

http://www.barneombudet.no/cgi-bin/barneombudet/imaker?id=25182

Datteren min var litt over 2 da vi gikk fra hverandre, vi har praktisert delt bosted hele tiden etter bruddet, og jeg tror ikke det er noen god løsning. :(

Gjest Persille

Det anbefalte er vel ett bosted, men hyppig samvær.

Hvordan det løses i praksis har jo med hvor gode venner foreldrene er etter bruddet...

Billa bor hos meg, men er hos faren fra torsdag til mandag annen hver uke, og torsdag til fredag de andre ukene - sånn har vi hatt det siden hun var 14 mndr, og det har fungert veldig bra for oss.

Nå er hun mer hos faren innimellom fordi jeg har begynt å studere ved siden av jobben, og vi er både gode venner og fleksible - så det fungerer helt fint :)

Annonse

Les den linken som ble lagt ved, den var litt oppklarende i så måte.

Slik vi har gjort det, så har vi nå bodd i samme bygning i seks måneder etter bruddet. Squishy (18 måneder) er hos pappaen sin annenhver helg og har dagsamvær så ofte som det lar seg gjøre (3-4 ganger i uken som oftest). Når han er hos faren i helgene, så stikker jeg innom minst en gang om dagen og leker litt med han, koser, sier hei. Det samme gjør pappaen.

Dette har fungert utmerket. Squishy er vant til at det vanligvis er en av oss tilstede av gangen og han takler overleveringene helt fint.

Snart skal vi flytte litt lenger fra hverandre, regner jeg med, og da satser vi på annenhver helg og fremdeles dagsamvær når det lar seg gjøre. Når Squishy er stor nok til å gjøre seg forstått om det er noe som er dumt, så går vi muligens over til 50/50 om det er praktisk. Dette fordi han er en trygg gutt som alltid har funnet seg lett til rette i nye situasjoner og takler det sosiale rundt det meste med stor ro. Så her må man se an barnet, mener jeg.

Lykke til, håper du ikke får bruk for denne informasjonen :)

Vi befinner oss i tenkeboksen...

Ti dager etter at det var bare en teoretisk hypotese at han skulle bli samværspappa til fire barn, evt. fler?

Her må det ha skjedd noe, så jeg føler med deg.

Håper det ordner seg på en måte som ikke blir så aller verst.

Ti dager etter at det var bare en teoretisk hypotese at han skulle bli samværspappa til fire barn, evt. fler?

Her må det ha skjedd noe, så jeg føler med deg.

Håper det ordner seg på en måte som ikke blir så aller verst.

Takk skal du ha.

Det har vel ikke skjedd noe veldig dramatisk, men en haug med ting som toppet seg litt i går.

Jeg vet ikke hvor vi havner hen. Eller, på familievernkontoret havner vi vel i første omgang,

Fagfolk anbefaler ikke 50/50 deling for barn under 3 år.

http://www.barneombudet.no/cgi-bin/barneombudet/imaker?id=25182

Datteren min var litt over 2 da vi gikk fra hverandre, vi har praktisert delt bosted hele tiden etter bruddet, og jeg tror ikke det er noen god løsning. :(

Takk for link!

Jeg er ikke enig med meg selv, jeg. Og da sliter jeg litt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...