Gå til innhold

Går det mot operasjon???? (langt)

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 3 år ble syk 25 januar,og har vært det siden.Først fikk han feber,hoste,ørebetennelse og influensa.Fikk penicilin.Var ferdig med kuren 9 februar.To dager senere fikk han igjen over 40 i feber.Nytt legebesøk.Rødt i begge ører.Nå skulle vi se det ann,men han ble verre og verre.

Lege igjen igår.Ny penicilin kur,og henvisning til øre, nese hals spesialist.

Legen sa han har væske i begge ørene.Betyr dette innsetting av dren og fjerning av polypper?Eller har de andre ting og prøve først?

Vi har av venner blitt anbefalt og prøve homeopat.Noen som har erfaring med det?

Han har aldri vært noen storspiser,men siden han ble syk, spiser han knapt i det hele tatt.Veide 14 kilo hos legen igår.tar gjerne tips om det er noe vi kan gi ham som øker matlysten.

Han bruker ventoline og flutide morgen og kveld.Og de siste dagene har han hostet og hostet til han kaster opp ca 15 minutter etter inntak av dette.Det er seigt som bare det, så vi tror det stort sett er slim som kommer.Er det pga medisinen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266700-g%C3%A5r-det-mot-operasjon-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars liten, da. Væske i mellomøret kan gå over av seg selv. Men om han har gjentatte pencillinkurer, så vil de nok forsøke å sette inn dren. Forøvrig en ukomplissert sak som hjelper veldig mye. Jeg var selv 3 da jeg fikk satt inn dren, og jeg husker enda forundringen over å høre trafikkstøyen for første gang... Det kan hende ønh-spesialisten vurderer fjerning av polypper/mandler også. Og det er også en rutinesak som hjelper veldig for de ungene som trenger det.

I fhd til slim og hoste, så kan det godt være "pga medisinen", men i så fall fordi medisinen hjelper han med å få løsnet slimet og bedrer lungefunksjonen generelt. Om han ikke får opp slimet vil det i verste fall ende opp med å bli betent i lungene. Hør med legen om han evt trenger mer medisin? Hyppigere i dårlige perioder?

Homeopat har jeg personlig ikke noe tro på. Ble dratt til diverse av sorten som barn, uten at det hjalp. Men om dere ønsker å forsøke det, så gjør det i hvert fall parallelt med skolemedisinen.

Uansett: God bedring til den lille syke!

Slimet som kommer opp er nok ikke på grunn av medisinen, men medisinen kan gjøre at han greier å hoste det opp fordi luftveiene utvides. Mye drikke samt evnt. slimløsende hostesaft kan forsøkes for å tynne ut slimet og gjøre det lettere å kvitte seg med.

Når det gjelder dren i ørene har jeg hørt at det nå finnes en klinikk i Oslo som lager hull i trommehinnen med laser. Da slipper de dren. Hullet lages stort nok til at væsken blir drenert, og gror igjen av seg selv etter en tid. Smertefritt, sterilt og komplikasjonsfritt. Barnet trenger ikke engang narkose. Hvilken klinikk som gjør denne prosedyren vet jeg ikke, men kanskje noen andre her på DOL vet?

Homeopat har jeg ikke selv erfaring med, men vet at mange har blitt hjulpet. Det kan jo være verd å prøve ut i påvente av operasjon.

Når det gjelder væske i mellomøret kan det behandles på ulike måter. Noen ganger holder det med dren. Noen ganger fjernes polypper, evt settes dren inn i tillegg. Andre ganger fjernes både mandler i halsen og polypper, og evt dren. Det er en vurdering som kirurgen gjør ut fra hva man finner der inne, og valg av metode vil variere fra barn til barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...