Gå til innhold

Karbonadedeig i stekeovn

Anbefalte innlegg

Fikk ikke napp på åpent. Må da være noen husmødre her med oversikt over måteer å tilbrede på...

Jeg lager karboander av karbonadedeig med krydder og litt fløte, mel. Pleier å forme karbonader og steke i panna. Men kan jeg lage deigen, forme karbonader, hive disse på alufolie og putte de rett i stekeovnen? I så fall temp og tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266791-karbonadedeig-i-stekeovn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest just4fun

Ja, det kan du, og det er ekstra digg med små løk og paprikaterninger i...mmmm...

Men grader og tid kan jeg ikke hjelpe deg med:o) Vet bare at mamma pleide å lage sånne og det er skikkelig digg!!!

Følger med på denne tråden, for det skal jeg jammen meg lage i morgen!!

Ja, det kan du, og det er ekstra digg med små løk og paprikaterninger i...mmmm...

Men grader og tid kan jeg ikke hjelpe deg med:o) Vet bare at mamma pleide å lage sånne og det er skikkelig digg!!!

Følger med på denne tråden, for det skal jeg jammen meg lage i morgen!!

Jeg og vil ha det i morgen, men trenger gr og tid. Har ikke peiling.

Jeg har ikk eoppskrift, så kanskje du ikke vil prøve, men:

Da jeg var lita, lagde mor noe hun kalte kjøttpudding, og som hun hadde lært i USA. Det var kjøttdeig/karbonadedeig, hakket, rå løk, pepper og salt. Tror kanskje hun kan ha hatt et egg og litt brødrasp i også, men er ikke sikker.

Hun hadde det i smurt brødform og stekte det i vannbad i langpanna. Det var nydelig! Søren, det skal jeg da prøve. Kanskje noen har oppskrift på amerikansk meatloaf her?

Jeg og vil ha det i morgen, men trenger gr og tid. Har ikke peiling.

Jeg har en kokebok som heter Kokebok for barnefamilier. Om kjøttkaker står det "stek kakene i smurt langpanne på 200 grader i 15-20 min".

Regner med at det blir det samme med karbonadekaker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...