Gå til innhold

Karneval i barnehagen i morgen, kostyme i siste liten?

Anbefalte innlegg

Gutten min må i bhg i morgen siden vi skal i begravelse og litt annet, han er uansett i relativt god form nå.

MEN, vi har ikke fått handlet noe kostyme til karnevalet.. :-(

Han skjønner nok ikke all verdens av det med utkledning, men hva er det mulig å få til nå så sent? Jeg har ikke mulighet til å sy eller mekke noe veldig nå.

Fortsetter under...

Et eller annet dyr: bruk lik farge på f.eks pologenser og strømpebukse, ha på han en lue som du syr på ører (av stoff, filt, papir?), tegn snute og liknende i ansiktet.

Troll: sy en hale (av f.eks garn) på en slitt gjerne fargerik bukse, en fargerik genser, ha gelé i håret og bust det til.

Vel, vet ikke om det hjalp så mye men..

Ensfarget hvit, brun eller svart body+strømpebukse. Fest på en hale, tegn på værhår og svart nese med eyeliner. Vips, katt. Burde kanskje hatt noen ører også, men de blir vel uansett revet av fort, så det er det ingen som vet at mangler i utgangspunktet. ;)

Hvit skjorte, evt en gammel vest (kanskje pappaen har?) så kan han ta et belte eller noe i livet, tørkle på hodet og male bart. Da er han sjørøver.

Et laken med hull til øyne + hvit strømpebukse = spøkelse.

Det var nøyaktig de to alternativene jeg hadde i hodet :-) Tror vi går for sjørøveren.

Annonse

Det var nøyaktig de to alternativene jeg hadde i hodet :-) Tror vi går for sjørøveren.

Det blir sikkert toppers :o)

Poden har også hatt karneval denne uka, det var utrolig mange ganske like skjeletter og superhelter. Artig med noen hjemmelagde og kreative kostymer syns jeg!

Det blir sikkert toppers :o)

Poden har også hatt karneval denne uka, det var utrolig mange ganske like skjeletter og superhelter. Artig med noen hjemmelagde og kreative kostymer syns jeg!

Pappa har skjorte og jeg har både belte og tørkle som vil passe veldig bra, gleder meg til å få se ham fullt utkledd :-)

Jeg er litt sent ute, men kan jo komme med et tips til en annen gang.

Vår mellomste har også karneval i barnehagen i dag, og hun bestemte at hun skulle være baby.

Kjempegreit. Hun har da på seg pysjen utenpå trøya og strømpebuksa. Så har hun med seg en smokk, en kosebamse og en tåteflaske med saft. Kan tro jenta var fornøyd.

Eneste jeg behøvde å gjøre var å flette håret hennes og gjøre i stand flaska! Supert!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...