Gå til innhold

noen med barn som er født med hjertefeil her?

Anbefalte innlegg

Så lenge mitralklaffen fungerer såpass godt som den gjør nå blir den ikke byttet ut. Nå vokser den jo litt, ikke så mye som normalt mener jeg å huske, men bittelitt. Bytter de den ut med en knustig klaff eller en griseklaff så vil jo ikke den vokse og dermed må han inn og få skiftet klaff med jevne mellomrom så lenge han vokser.

Legene er vanvittig dyktige ja! Husker pappan sto foran Dr. Lindberg på Riksen etter den tredje operasjonen, kjempet med tårene og sa:"Jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket dere!" Og Lindberg så på ham med et stort smil og svarte:"Det holder vel med et Takk vel?" :o)

Vet du hva!" Akkurat det samme sa vi. Vi visste ikke hvordan vi kunne få takket, og han sa det samme. (navnet hans står stille akkurat nå, huffda)

Det må da være deilig å kunne si at -operasjonen var vellykket. Hææærlig!

Fortsetter under...

Så lenge mitralklaffen fungerer såpass godt som den gjør nå blir den ikke byttet ut. Nå vokser den jo litt, ikke så mye som normalt mener jeg å huske, men bittelitt. Bytter de den ut med en knustig klaff eller en griseklaff så vil jo ikke den vokse og dermed må han inn og få skiftet klaff med jevne mellomrom så lenge han vokser.

Legene er vanvittig dyktige ja! Husker pappan sto foran Dr. Lindberg på Riksen etter den tredje operasjonen, kjempet med tårene og sa:"Jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket dere!" Og Lindberg så på ham med et stort smil og svarte:"Det holder vel med et Takk vel?" :o)

samme var det med oss.men vi kjøpte ei dyr flaske med chamis til begge legene

Vet du hva!" Akkurat det samme sa vi. Vi visste ikke hvordan vi kunne få takket, og han sa det samme. (navnet hans står stille akkurat nå, huffda)

Det må da være deilig å kunne si at -operasjonen var vellykket. Hææærlig!

Hvis det var en av barnehjertekirurgene var det kanskje Dr. Seem? Eller Dr. Bjørnstad? Eller er han "bare" kardiolog?

Tror det var Dr. Bjørnstad som tok ul på poden en gang da poden var rundt 12 mnd kanskje. Da partet han med poden en stund først og lot ham dra seg i skjegget og greier. :o)

Men jeg glemmer aldri da vi sto, sammen med Lindberg, og så på poden som lykkelig og bekymringsløst tråkket rundt i en sånn gåbil (2,5 år gammel) og Lindberg sier:"Hvis han overlever denne operasjonen så har vi all grunn til å tro at dette går bra..." *puh*

To dager etter operasjonen for guttungen rundt i gåbilen igjen han! Og de skjemte ham aldeles bort på intensiven, han fikk nemlig ha den bilen hos seg der inne, ved siden av sengen. :o) De første to tingene han spurte etter da han våknet var "sugerør med saft" (sånn liten saftkartong) og den bilen. :o) Nei, nå ble jeg mimrende her du...

Hvis det var en av barnehjertekirurgene var det kanskje Dr. Seem? Eller Dr. Bjørnstad? Eller er han "bare" kardiolog?

Tror det var Dr. Bjørnstad som tok ul på poden en gang da poden var rundt 12 mnd kanskje. Da partet han med poden en stund først og lot ham dra seg i skjegget og greier. :o)

Men jeg glemmer aldri da vi sto, sammen med Lindberg, og så på poden som lykkelig og bekymringsløst tråkket rundt i en sånn gåbil (2,5 år gammel) og Lindberg sier:"Hvis han overlever denne operasjonen så har vi all grunn til å tro at dette går bra..." *puh*

To dager etter operasjonen for guttungen rundt i gåbilen igjen han! Og de skjemte ham aldeles bort på intensiven, han fikk nemlig ha den bilen hos seg der inne, ved siden av sengen. :o) De første to tingene han spurte etter da han våknet var "sugerør med saft" (sånn liten saftkartong) og den bilen. :o) Nei, nå ble jeg mimrende her du...

Dr. Bjørnstad var det ja! Takk. Jeg ble sittende her å skjemmes for at jeg ikke husket det..... En god mann :)

Nei, vi visste ingenting før fødselen. Dvs. jeg tror fremdeles at jordmora så noe på ultralyden i uke 18, for hun brukte minst halve tiden på å se på hjertet, men det ble aldri rapportert noe videre. Heldigvis gjorde ikke dette noen forskjell for oss.

Noen timer etter fødselen skulle en pleier stelle gutten for meg, han sov i flere timer etter fødselen og jeg var så avkreftet at jeg ikke orket gjøre noe. Mens hun stelte ham ble han blå og fikk kramper og de sendte ham på kuvøsen med en gang.

Kardiologen var i Stavanger (vi bor i Trondheim) akkurat den helgen, poden ble født natt til fredag og ble sett på av kardiologen først på mandag. Da hadde de gitt ham medisiner for å holde ductus åpen helga igjennom for de mente å se at han trengte det - samtidig nektet de plent på at det var noe med hjertet da vi spurte! Pappan har nemlig hjertefeil også.

Men da kardiologen kom gikk tingene fort! Kardiologen så på ham på mandag formiddag og i kveldinga ankom vi Rikshospitalet med eget pasientfly til Fornebu (dette var bare noen uker før Forebu stengte for godt)!

Han ble operert 6 dager gammel og det utløste den til da lengste tråden her inne på DOL. :o) Etter den operasjonen har alt gått på skinner så og si - vi har hatt svært lite problemer med hjertefeilen.

Noe av det første jeg husker helt tydelig herfra, var at dr. Anker la inn melding her om at Lillemus hadde fått en sønn som var født med hjertefeil og operert.

* mimrer også *

Annonse

Noe av det første jeg husker helt tydelig herfra, var at dr. Anker la inn melding her om at Lillemus hadde fått en sønn som var født med hjertefeil og operert.

* mimrer også *

*Humrer* Satt i gangene på gamle Riksen, ved telefonautomatene og snakket med Anker'n noen ganger den første gangen vi var på Riksen ja. :o) Han kom jo og besøkte oss også! Hadde med gave og greier. Trivelig type! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...