Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også det. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Det samme har min mor.

Har nevnt det for legen som ikke reagerer noe på det. (Og han følger opp og sender meg videre for det minste)

Om jeg få i meg melk blir det helt ille. Men så har jeg laktoseintoleranse.

Gjest kan være sykdom

Jeg ville tatt ham med til lege og fått ham undersøkt. Det finnes diverse sykdommer som gir løs mage, og da særlig tarmsykdommer. Selv om det selvfølgelig ikke trenger å være noe alvorlig.

Vokste selv opp med konstant løs mage pga tarmsykdom.

Annonse

Kan være noe - men må ikke være noe. Selv har jeg alltid løs mage om morgenen - og ikke ellers. Ingenting galt med meg. Det er forøvrig et klassisk symptom på cøliaki - men trenger absolutt ikke være det. Mine to cøliakerdøttre har aldri noen gang hatt løs mage eller diaré...de har hatt motsatt problem. En blodprøve hos legen bør kunne gi svar på det meste...

Jeg har også det. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Det samme har min mor.

Har nevnt det for legen som ikke reagerer noe på det. (Og han følger opp og sender meg videre for det minste)

Om jeg få i meg melk blir det helt ille. Men så har jeg laktoseintoleranse.

Hmm, gutten min drikker ikke mye melk - men han spiser en del ost. Men nå har jeg bestilt time hos legen, så vi kan finne ut om det kan være f.eks. cøliaki.

Jeg ville tatt ham med til lege og fått ham undersøkt. Det finnes diverse sykdommer som gir løs mage, og da særlig tarmsykdommer. Selv om det selvfølgelig ikke trenger å være noe alvorlig.

Vokste selv opp med konstant løs mage pga tarmsykdom.

Jeg har nå bestilt time for å se om han kan ha cøliaki. Det er flere tilfeller av cøliaki i familien.

Drikker han mye melk? Ligg unna melken + ost, prim og yoghurt et par uker og se om det bedrer seg.

Han drikker ikke melk, liker ikke prim, men spiser litt youghurt og en del ost. Jeg har fått legetime til å sjekke ham for cøliaki, men laktoseintoleranse er jo muligaens sjekkepunkt nr. 2 på lista.

Kan det være cøliaki? Kjenner flere som har slitt med løs mage og fått den diagnosen.

Er nok lurt å oppsøke lege tror jeg. Må være slitsomt for barnet ditt, da.

Lykke til!

Har fått time hos legen for å sjekke for cøliaki. Det er flere tilfeller i familien.

Det kan jo være greit å sjekke det opp.

Har han andre symptomer da?

Nei, egentlig ikke noen andre symptomer. Men han er jo forholdsvis tynn da...

Har imidlertid bestilt time nå for å sjekke for cøliaki, som det finnes flere tilfeller av i familien.

Kan være noe - men må ikke være noe. Selv har jeg alltid løs mage om morgenen - og ikke ellers. Ingenting galt med meg. Det er forøvrig et klassisk symptom på cøliaki - men trenger absolutt ikke være det. Mine to cøliakerdøttre har aldri noen gang hatt løs mage eller diaré...de har hatt motsatt problem. En blodprøve hos legen bør kunne gi svar på det meste...

Blodprøve er på gang, har bestilt legetime - vil gjerne utelukke cøliaki hvis det er mulig...

Annonse

Håper jo det, men det er i hvert fall greit å ha undersøkt - siden det er cøliaki i familien.

:)

Det er ikke bestandig utslag på blodprøver selv om man har cøliaki. Gutten vår skal snart ta gastroskopi for å sjekke om han har cøliaki. Han er tynn og mager, løs avføring, drikker ikke melk, stagnert i lengden også nå. Ååååhhhhh, hvorfor kan ikke jeg ha friske unger?!

Han brekker seg i dårlige spiseperioder.

Bare så du er forberedt så kan det være at de må legge ungen i narkose og ta gastroskopi for å finne det ut.

Det er ikke bestandig utslag på blodprøver selv om man har cøliaki. Gutten vår skal snart ta gastroskopi for å sjekke om han har cøliaki. Han er tynn og mager, løs avføring, drikker ikke melk, stagnert i lengden også nå. Ååååhhhhh, hvorfor kan ikke jeg ha friske unger?!

Han brekker seg i dårlige spiseperioder.

Bare så du er forberedt så kan det være at de må legge ungen i narkose og ta gastroskopi for å finne det ut.

Ja, jeg har hørt rykter om det. Men det er jo verdt det, hvis de kan enten påvise eller utelukke cøliaki. Greit å få visshet. Håper jo imidlertid de ikke finner noe...

Ja, jeg har hørt rykter om det. Men det er jo verdt det, hvis de kan enten påvise eller utelukke cøliaki. Greit å få visshet. Håper jo imidlertid de ikke finner noe...

Vi har sendt inn urinprøve til Arena klinikken i Oslo. De sender den til en lab i Paris. Husker ikke helt hva han legen sa, men iallefall noe med peptider i urinen. Det kan gi en pekepinn på om man har cøliaki eller ikke. Vi har ikke fått svar enda.

Jeg synes det er mye bra informasjon på cøliaki foreningen sine sider. I diskusjonsforumet fant jeg ut om det med urinprøven. Kanskje han slipper gastroskopien hvis enne urinprøven er positiv. Vi er nå spente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...