Gå til innhold

Blir dere av og til drittlei mamma- og husmors-rollen?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Vanligvis gjør vi det, jeg gjør nok litt mer og men.. hjemme og, men pappaen er kjempeflink når han først setter i gang. :)

Bare denne uka som pappaen har begynt i ny jobb og vært utslitt pgs. det og han er også ganske forkjøla, noe som ikke er så mye å syte over spør du meg.. men mannfolk er mannfolk.

:)

Reis du, denne helgen klarer han nok.

Fortsetter under...

Hun spurte hva andre syntes og jeg må få lov til å skrive hvordan jeg hadde gjort det.

Dessuten så hangler barna noen dager etter intens sykdom selvom de skulle i teorien ha oppført seg helt friskt. Så jeg hadde ikke kost meg på denne turen.

selvfølgelig skal du få si din mening og hva du hadde gjort. :) Ikke noe i veien for det. Vi er alle forskjllige ja. Men jeg tenker sånn at nå kan faren ta sin tørn. Dessuten er ikke lillegutt syk lenger, forkjøla er han jo, menikke feber og i dag har han faktisk kjeda seg inne.

Tror de klarer seg utmerket uten meg en helg. :)

Har du noen gang latt faren til barna dine tatt over roret noen gang? Spør ikke for å være slem.. Har litt sånn tendens selv, at bare mamma er godt nok når gutten er syk, men burde være sånn at far er like god. :)

Det er klart man blir dritt lei innimellom, særlig i perioder med mye sykdom og masing. Akkurat nå kjenner jeg at oppgaven er i meste laget for meg, jeg tror jeg nærmer meg et metningspunkt etter å ha hatt unger i 24 år.

Klart at man blir drittlei av og til.

Jeg ville vel ikke tenkt på å reise av sted,- men på den annen side dro jeg ikke på jenteturer før jeg fikk barn heller,- så det blir ikke helt sammnlignbart.

Hygg deg på tur, du. :)

Gjest bik bok

Dra på tur med god samvittighet. jeg har nok av kjennte som aldri viker fra ungene sine, og gir ansvaret over til faren. De damene har litt å slite med. Unger som bare vil være med mamma, og unger som må ha med mamma til alt mulig rart. Fy så slitsomt. Jeg har også vært hjemme en uke, og jeg begynner å bli like lei som deg. Jeg har ihvertfall hatt "fri " på kveldene til å trene og komme meg litt ut. Ingen er tjennt med en sur og grinete kjerring.

Dra på hyttetur med god samvittighet!

Jeg har litt motsatt problem: skal på hyttetur men orker egentlig ikke.

Jeg er veldig lei av jobben nå, og lei av at alle er sure rundt meg, lei av problemer med vanbskelige løsninger; ja av alt.Pyton årstid er det også, og nå smelter i tillegg snøen. Æsj.

Men DU fortjener i hvert fall en jentetur!!!

Annonse

Gjest her er vi forskjellige

selvfølgelig skal du få si din mening og hva du hadde gjort. :) Ikke noe i veien for det. Vi er alle forskjllige ja. Men jeg tenker sånn at nå kan faren ta sin tørn. Dessuten er ikke lillegutt syk lenger, forkjøla er han jo, menikke feber og i dag har han faktisk kjeda seg inne.

Tror de klarer seg utmerket uten meg en helg. :)

Har du noen gang latt faren til barna dine tatt over roret noen gang? Spør ikke for å være slem.. Har litt sånn tendens selv, at bare mamma er godt nok når gutten er syk, men burde være sånn at far er like god. :)

Jeg har en jobb som medfører at jeg må reise litt av og til. Men liker egentlig ikke å være borte fra familien. Og jeg er særlig var for når noen har vært syke, da blir jeg ekstra hønemor ja.

Jeg har det også sånn til tider, og det kommer av at man er sliten! Nå må du kose deg masse i helgen sammen med venninnene dine med god samvittighet, dette _skal_ du unne deg! Dette er rett og slett førstehjelp det! Så kommer du hjem på mandag med ny energi og full-ladete batterier :o)

Åja, jeg er ofte drittlei ungene. Men det skyldes problemene med ene guttungen vår (vel, ja minsten også som nå er havnet nedenfor percentilskjemaet) ang spising og vekt.

På det verste skulle jeg satt dem bort til de var normalvektige, hehe. Bare ønsketenkning. Er jo glad i dem, men dette er så tungt.

Gjest abrahamsen

Hun spurte hva andre syntes og jeg må få lov til å skrive hvordan jeg hadde gjort det.

Dessuten så hangler barna noen dager etter intens sykdom selvom de skulle i teorien ha oppført seg helt friskt. Så jeg hadde ikke kost meg på denne turen.

Da stoler du ikke på pappaen med andre ord?

Gjest her er vi forskjellige

Da stoler du ikke på pappaen med andre ord?

Pappaen stoler jeg helt på. Dette gjelder kun mine egne følelser for barna. Jeg vet at mine barn ønsker å ha både mamma og pappa hjemme på en gang hvis de kunne bestemme selv. Og når de har vært dårlige så er det godt å være to voksne til å fordele like mye oppmerksomhet til alle og ikke bare til den eller de som er eller har vært syke.

Jada, jeg har også hatt kvelningsfornemmelser i det siste når jeg har sett alt rotet i kjøkkenet og stua, haugen med klær på badet, og tanken på at jeg må snart ut å handle dagligvarer igjen og alt det andre jeg hele tiden må ordne.

Jeg har rett og slett vært litt motløs både når det gjelder mamma-, husmor- og konerolle i det siste...

Alt går opp og ned, men som regel går det opp igjen...

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...