Gå til innhold

Undervurdert

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Rrose

Jeg kan jo ikke svare på det annet enn det jeg har lest og der er svaret JA.

Hvis vi tenker litt logisk på det. Hvis man har en type oppførsel som heletiden skal korrigeres så kan dette bli for mye.

Min sønn skal utredes for ADHD. Jeg ser jo at han får mye negativ respons på seg selv, på skolen av andre barn osv. Han løser sin dårlig selvtillit med å late som om han er verdensmester i alt mulig.

Hvis du ble behandlet som ett stort bokstavbarn syns jeg ikke det er rart om du sliter med selvtilliten.

Vi voksne må ta inn over oss hva slags (speil) bilde vi sender tilbake til barna våre.

Jeg hørte en lærer si at om du har ADHD så er det så inkorporet i personligheten at man bare må lære å leve med seg selv. Jeg kjente jeg ble provosert av denne beskrivelsen. Man er jo ikke ADHD. Slik jeg har forstått det finnes det ikke en ADHD personlighet. Man er seg selv!!!Med helt egen personlighet. Det var sikkert bare klønete sagt av denne læreren, men jeg likte det ikke. Mitt barn og eventuell diagnose er noe han skal ha fordi vi da kan få noe behandling og hjelp til å mestre ting bedre. Jeg vil aldri tenke på han som noe annet en den nydelige gutten han er!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266971-undervurdert/#findComment-2177752
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...