Prinsessemamma Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Eller bare sylle godt før man koker? Jeg tar flaske delene (ikke smokk) i oppvaskmaskin og koker etterpå, det er vel ok? 0 Siter
Gjest mamma til to små Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Du trenger ikke koke flaskene så lenge de er vasket i oppvaskmaskinen. Suttene kan du vaske for hånd med zalo og deretter koke. 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Jeg skylte i kaldt vann rett etter bruk, vaska med zalo og skylte i varmt vann fra springen. Men hun var over 9 mnd da hun begynte med flaske. Ville kokt også med en nyfødt. Og vaska med zalo ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Ingen vits å koke etter oppvaskmaskina hvis du bruker et program som er minst 65 grader, det fikk vi beskjed om på barsel i alle fall. Skyll smokken i kald vann (viktig!, ikke varmt!) så snart som mulig etter bruk og legg den i oppvaskmaskina. Jeg pleide å skylle dem i kaldt vann etterpå for å være sikker på at evt. såperester ble borte. La dem så på et rent kopphåndkle på benken og lot dem tørke med et rent kopphåndkle over også. 0 Siter
Prinsessemamma Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Skrevet 17. februar 2007 Ingen vits å koke etter oppvaskmaskina hvis du bruker et program som er minst 65 grader, det fikk vi beskjed om på barsel i alle fall. Skyll smokken i kald vann (viktig!, ikke varmt!) så snart som mulig etter bruk og legg den i oppvaskmaskina. Jeg pleide å skylle dem i kaldt vann etterpå for å være sikker på at evt. såperester ble borte. La dem så på et rent kopphåndkle på benken og lot dem tørke med et rent kopphåndkle over også. Smokken i oppvaskmaskin altså? Og hvorfor er det viktig å ikke skylde med varmt vann? 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Smokken i oppvaskmaskin altså? Og hvorfor er det viktig å ikke skylde med varmt vann? Putta alt i oppvaskmaskina jeg. Det er noen stoffer i melka som stivner (eller hva det når er) i varmt vann og som derfor må skylles av med kaldt vann. Etterpå kan du selvsagt skylle den så varmt du vil. ) 0 Siter
April Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Jeg koker flasker og smokker kun hvis jeg vasker opp for hånd. Når jeg vasker i oppvaskmaskina, putter jeg alle deler i maskina, også smokkene. Skyller alt i kaldt vann først. 0 Siter
Prinsessemamma Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Skrevet 17. februar 2007 Putta alt i oppvaskmaskina jeg. Det er noen stoffer i melka som stivner (eller hva det når er) i varmt vann og som derfor må skylles av med kaldt vann. Etterpå kan du selvsagt skylle den så varmt du vil. ) Ok, takk for info 0 Siter
simane Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Jeg lar det ligge litt i varmt vann med zalo før jeg vasker med flaskebørste. Smokkene lar jeg ligge i varmt vann før jeg vasker med en liten dråpe zalo. (Har hørt at det blir zalosmak på dem dersom de ligger for lenge i zalo.) Nå har jeg sluttet å koke flasker, men jeg kokte alt sammen etter håndvasken. Smokkene koker jeg fortsatt. Det er litt delte meninger om hva som menes med å sterilisere. Jeg fikk beskjed på barsel om å vaske for hånd eller i maskin og deretter koke. Jeg vet ikke hvor gammel babyen din er, men dersom den er veldig fersk ville jeg ha kokt flaskene i tillegg til maskin. Masse info også på www.flaskeposten.org 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.