Gå til innhold

Skal man vaske flaske smokk med zalo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen vits å koke etter oppvaskmaskina hvis du bruker et program som er minst 65 grader, det fikk vi beskjed om på barsel i alle fall.

Skyll smokken i kald vann (viktig!, ikke varmt!) så snart som mulig etter bruk og legg den i oppvaskmaskina. Jeg pleide å skylle dem i kaldt vann etterpå for å være sikker på at evt. såperester ble borte. La dem så på et rent kopphåndkle på benken og lot dem tørke med et rent kopphåndkle over også.

Prinsessemamma

Ingen vits å koke etter oppvaskmaskina hvis du bruker et program som er minst 65 grader, det fikk vi beskjed om på barsel i alle fall.

Skyll smokken i kald vann (viktig!, ikke varmt!) så snart som mulig etter bruk og legg den i oppvaskmaskina. Jeg pleide å skylle dem i kaldt vann etterpå for å være sikker på at evt. såperester ble borte. La dem så på et rent kopphåndkle på benken og lot dem tørke med et rent kopphåndkle over også.

Smokken i oppvaskmaskin altså? Og hvorfor er det viktig å ikke skylde med varmt vann?

Smokken i oppvaskmaskin altså? Og hvorfor er det viktig å ikke skylde med varmt vann?

Putta alt i oppvaskmaskina jeg.

Det er noen stoffer i melka som stivner (eller hva det når er) i varmt vann og som derfor må skylles av med kaldt vann. Etterpå kan du selvsagt skylle den så varmt du vil. :o)

Annonse

Prinsessemamma

Putta alt i oppvaskmaskina jeg.

Det er noen stoffer i melka som stivner (eller hva det når er) i varmt vann og som derfor må skylles av med kaldt vann. Etterpå kan du selvsagt skylle den så varmt du vil. :o)

Ok, takk for info :)

Jeg lar det ligge litt i varmt vann med zalo før jeg vasker med flaskebørste. Smokkene lar jeg ligge i varmt vann før jeg vasker med en liten dråpe zalo. (Har hørt at det blir zalosmak på dem dersom de ligger for lenge i zalo.) Nå har jeg sluttet å koke flasker, men jeg kokte alt sammen etter håndvasken. Smokkene koker jeg fortsatt.

Det er litt delte meninger om hva som menes med å sterilisere. Jeg fikk beskjed på barsel om å vaske for hånd eller i maskin og deretter koke.

Jeg vet ikke hvor gammel babyen din er, men dersom den er veldig fersk ville jeg ha kokt flaskene i tillegg til maskin.

Masse info også på

www.flaskeposten.org

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...